Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

U današnje vreme malo ljudi bi prilikom pokretanja novog biznisa na najviše mesto liste prioriteta stavilo stare vrednosti i duh davnih vremena. Zahvaljujući viziji trojice momaka iz Beograda nakon dugog niza godina, uprkos odumiranju starog berberskog zanata, imamo novu, ali zapravo starinsku berbernicu The Barbers.

MF: Ko su The Barbers i otkud vi u našem glavnom gradu?

Karlo Zagorac: Mi smo, srpski rečeno, brice. A The Barbers je ideja koju smo pokrenuli Bata Kovačević, Milan Despinić i ja, videvši da se po svetu taj stari zanat polako vraća, i ljudi koji vode računa o svom stilu i svom izgledu žele da se „sređuju“ u jednoj pravoj, starinskoj berbernici. U poslednjih par godina u svakoj svetskoj metropoli se otvorio barem jedan barber shop, i bilo je jasno da nema nikakvog razloga da Beograd zaostaje za njima, i tako smo pokrenuli ceo projekat. Ja se već 20 godina bavim ovim poslom i za to vreme se u muškim frizurama ništa krupno nije promenilo. Sada najzad imamo nešto novo, koje je zapravo retro i predstavlja povratak u neka stara vremena. Vratili smo se u 30-te, u doba prohibicije, kada su muškarci bili džentlmeni, šmekeri… muškarci pre svega. Bilo je to vreme u kojem se cenio pre svega kvalitet, i mi to želimo da oživimo danas.

MF: Predstavili ste vaš lokal kao mesto „samo za muškarce“, u kojem je ženama zabranjen pristup…

Karlo: Mnogi se hvataju za to i pokušavaju da nam prikače svašta, ali u stvari propuštaju suštinu. Nemamo mi ništa protiv dama, daleko od toga, ali berbernica je muško mesto, mesto na kojem se momci okupljaju i druže se. Tih famoznih tridesetih godina ljudi su dolazili u berbernice ne samo iz higijenskih ili estetskih razloga, već i da se druže sa prijateljima ili poznanicima, da odmore i pročitaju novine dok čekaju, da saznaju nešto novo, poslovi su se sklapali u berbernicama…

The Barbers

The Barbers, foto Stefan Đaković

Naš lokal smo smestili u Savamalu, epicentar urbanog Beograda, i subotom radimo čak do 22 sata, tako da momci koji žele da šarmiraju dame svojim izgledom mogu pre odlaska u noćni život da svrate do nas, srede svoju frizuru i bradu, i možda usput čuju gde je najbolja zabava te večeri. Trudimo se da budemo kul, da budemo zabavni, slušamo rokenrol, bluz i sving, i kada dođete kod nas želimo da se makar na trenutak osetite kao da ste u tim nekim davnim i drugačijim vremenima.

MF: Bavite se poslom čije se finese teško mogu naučiti u školi. Kako znate šta je to što treba vašim mušterijama?

Karlo: Nas trojica smo ženski frizeri, a pored toga zanat smo „pekli“ vežbajući na našim drugarima, tatama, braći, jer nismo želeli da eksperimentišemo na redovnim mušterijama. Nažalost, u našoj zemlji praksa za berbere ne postoji zato što je to praktično izumrli zanat, i sve trikove vezane za bradu i brkove smo morali da skupljamo sami, da idemo po salonima i gledamo šta ljudi rade. Išli smo kod profesora iz škole i starih majstora ovog zanata širom Beograda, pitali ih za savete, i svi su bili šokirani kad su shvatili šta želimo da uradimo. Bili su ubeđeni da neće biti zainteresovanih, jer su čak i oni vremenom zaboravili te neke sitne trikove, jer se jednostavno predugo nisu time bavili.

Dobili smo neke savete i od kolega koji rade u inostranstvu. Kolega koji živi i radi u Škotskoj nam je pokazao kako da koristimo mašinice za sređivanje nekih neverovatne prelaze između stilova. Tu je bio i kolega iz Pariza, koji nam je preko Skypea pokazivao neke „fore“ za moderne brade, tako da možemo da kažemo da smo imali veliku podršku i kolega i drugara da započnemo celu ovu priču.

The Barbers

The Barbers, foto Stefan Đaković

MF: Ceo lokal izgleda vrlo neobično, kao da je stigao iz nekog drugog vremena. Gde ste pronašli sve ove stvari, pre svega stolice?

Karlo: Milan je uspeo da pronađe stolice preko interneta, i bile su u očajnom stanju, jer mislimo da su sve stare između 60 i 80 godina. Mi smo ih reparirali i malo im izmenili izgled, ali one i dalje stalno zahtevaju pažnju i dotezanje, i drago nam je što ih imamo jer su one autentične stolice iz perioda stare Jugoslavije. U potrazi smo i za drugim modelima, ali za sada nailazimo samo na primerke iz Amerike, za koje nismo sigurni da li bi se uklopile.

Neke od stvari smo radili specijalno za naš lokal, sa raznim majstorima koji rade i za filmove i mogli su da shvate koji duh pokušavamo da rekonstruišemo i kako to sve treba da izgleda. Gledali smo stare filmove i fotografije, posmatrali kako su izgledale stare berbernice, i želeli smo da očuvamo taj koncept u kojem iza mušterija sa kojima radimo sede druge mušterije koje čekaju, a mi smo u sredini i tako komuniciramo i praktično kreiramo jednu zajednicu. I primetili smo da su se ljudi opustili i da žele da se druže, a ne samo da žive i komuniciraju u nekom uskom, paralelnom svetu u koji se većina nas povukla.

Dosta nam je pomoglo i to što se svako od nas trojice bavio svojim segmentom posla, onim u čemu je najbolji. Tako je Milan vodio ceo projekat uređenja lokala i radi na tome i dalje, ja se bavim marketingom, a Bata se bavi poslovanjem. Sitnice po lokalu smo nabavljali sami, kako je ko nailazio na nešto interesantno. Išli smo po buvljacima, nalazili stvari na internetu, dobijali stvari od drugara…

The Barbers

The Barbers, foto Stefan Đaković

MF: Nakon samo mesec dana rada The Barbers u gradu se mnogo više priča o bradama nego ranije…

Karlo: Možda je i tako, ali mi od posla ne stižemo ni da čujemo takve priče… Šalu na stranu, kult brade je trenutno vrlo ozbiljan, ne samo u Beogradu već i u celom svetu. Zato smo želeli da napravimo nešto zabavno, i tako u saradnji sa kolegama iz Miksera 15. novembra organizujemo takmičenje pod nazivom „Imam bradu najlepšu u gradu“, na kojem će se ljudi takmičiti u čak 10 kategorija, a biće organizovan i jednodnevni sajam posvećen bradama i muškoj modi uopšte.

Kroz naš rad smo shvatili da veliki broj ljudi ima problem, da ne znaju kako da održavaju svoje brade i da se muče pokušavajući da to nauče putem interneta. Zato su ovakvi događaji važni, da se ljudi edukuju, da nauče nešto novo, ali da se pre svega zabave i druže.

MF: Do sada ste ostvarili veliki uspeh u veoma kratkom periodu. Kakvi su dalji planovi?

Karlo: Želimo da uradimo kolekciju frizura, da pokažemo našim klijentima šta je sve moguće, i želimo da to uradimo na najvišem mogućem nivou. Tokom narednih meseci ćemo imati turneju po zemljama regiona, gde ćemo učestvovati na godišnjoj konvenciji. Pored toga, planiramo i neke zanimljive akcije, kao što je takmičenje u obaranju ruku između „bradonja“ i „ostalih“ koje smo zakazali za decembar, a sve akcije komuniciramo uz pomoć naše Facebook stranice.

The Barbers

The Barbers, foto Stefan Đaković

MF: Šta biste poručili mladim ljudima koji žele da se bave berberskim zanatom?

Karlo: Na našu veliku žalost, njih nema puno. Mi smo postavili oglas u kojem tražimo šegrta, nekoga ko bi želeo da uči, i niko nam se nije javio. Uslovi su bili jednostavni: da je učenik frizerske škole, što je zakonska obaveza, i da je muškarac. Nismo tražili CV, želeli smo da nam zainteresovani pošalju motivacioni video, i to je možda razlog zbog kojeg se niko nije javio. Potreban nam je neko ko bi bio dovoljno hrabar, ko želi da bude deo naše ekipe i da nauči ovaj zanat, i to u kratkom videu možemo lako da vidimo, a ne na papiru. Ako je potrebno, čekaćemo da se pojavi taj pravi, neko ko zaslužuje da mu nas trojica prenesemo znanje, jer ako bude uzeo makar delić naših znanja, jednog dana biće bolji majstor od svakog od nas.

Posetite: The Barbers – facebook stranicu

Poslednja izmena dana 5. novembra 2015. u 16:30


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…