klik za meni

Milena i Nemanja Živanović nisu baš uobičajna porodica. Oboje već godinama imaju svoju profesiju i karijeru u kojoj uživaju. Ipak, kada je u njihove živote stigao Vuk, njihova priča dobila je još jednu dimenziju, a njihove karijere jedan mali, ali važan dodatak. U danima prve trudnoće Milena se prvi put suočila sa realnošću problema poznatog kao „nemam šta da obučem“. Ispostavilo se da, kada su vam telo i životni ritam u stanju tako značajne tranzicije kao što je dolazak bebe na svet, ona ima sasvim nov smisao a oblačenje i svlačenje od rutine postaje niz improvizacija. Kako nije mogla da pronađe odeću koja joj sasvim odgovara, Milena počinje da stvara. Suprug joj se pridružuje i time ideja prerasta u proizvodnju, a proizvodnja u zajednički posao.

Milena: Tibba je ženski modni brend kome je ime dao muškarac – jedan tata, koji je uz mene naučio o svim potrebama trudnica i svežih mama. Tako je sve i počelo. Ja sam zatrudnela i pored svih izazova sa kojima se svaka trudnica suočava, bilo mi je iznenađenje koliko se potrebe menjaju kada je reč o odeći.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

Pronaći odgovarajuću garderobu za period trudnoće, i onaj koji dolazi nakon porođaja je za mene bila nemoguća misija. Čuvena ženska rečenica „nemam šta da obučem“ je prvi put u mom životu dobila značenje. Ne samo što se telo žene menja i zahteva veći komfor, već i ritam života, što u podrazumeva i dojenje na svaka tri sata, zahteva posebne uslove. Otvor na spavaćici ili majici nikada nije dovoljno veliki, a opet i dovoljan da vam ne bude hladno, tu je uključeno toliko improvizacija kojima pokušate da sebi olakšate da tek žena koja je rađala i dojila može zaista da razume o čemu govorim.

Sa druge strane, o samom dizajnu ne moram ni da govorim, jer je to sekundarni problem ali opet veoma stvaran. I tako smo, savim prirodno i iz sopstvene potrebe, odlučili da preuzmemo stvari u svoje ruke.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

Nemanja: Milena je oduvek imala sjajne ideje, od kojih je neke pokušala da sprovede u delo, pritom ne pomišljajući na njihovu finansijsku komponentu. U jednu ruku, to je divan princip – jednostavno, ona radi nešto što voli i to je dovoljno. Sa druge strane, da bi to opstalo, morali smo da napravimo ozbiljnu analizu tržišta i plan koga ćemo pokušati da se držimo da ova ideja preraste u nešto ozbiljnije.

Tako sam se ovog puta ja uključio sa praktične strane. Definisali smo svog kupca, koji je manje-više prilika Milene. Moderna mama, srednje ili nešto više platežne moći, neko ko želi i ceni kvalitetan, a pristupačan proizvod. Nalaženje ovog balansa je bio izazov ali smo do njega ipak došli, što su potvrdile mnoge zadovoljne mušterije koje danas imamo. Zatim smo počeli sa istraživanjem tržišta i zaključili da za nas tu itekako ima mesta.

Tibba

Tibba Clothes, Nemanja Maraš

Najveći problem u tom procesu tiče se same proizvodnje, odnosno pronalaženja dobrih i savesnih saradnika. Nemoguće je pronaći sve na jednom mestu – materijal, šivenje, aplikacije, pakovanje… U Srbiji postoji veliki deficit zanatlija te je potraga za šnajderom koji će imati vremena za nas, a opet biti spreman na male kolekcije dugo potrajala.

Raspitivali smo se, pričali sa ljudima koji se bave tekstilom, modom i šivenjem, išli po gradu i tražili štamparije, kese, aplikacije i ljude s kojima možemo da uspostavimo črstu saradnju. Kada smo konačno skupili sve što nam treba, počeli smo stidljivo, sa 5-6 artikala.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Kako danas izgleda vaša ponuda?

Milena: Kako sam od početka stvarala za sebe, znala sam čega želim da se držim: udobnih, praktičnih i jednostavnih krojeva i boja, modela koji mogu da se uklapaju uz sve i koji ne izgledaju kao već vidjena trudnička garderoba sa “bebećim aplikacijama”. S obzirom da sam danas ponovo trudna, Tibbu nosim i sad i sama sam ambasador svog brenda – zaista znam šta je ženama potrebno i time se vodim.

Tu su helanke za trudnice u tri različite boje, a pripremamo još boja za zimsku varijantu. Zatim spavaćice za dojenje i boravak u porodilištu, tunike sa dugim i kratkim rukavima u šest kombinacija boja, dva modela majica za dojenje i dva modela haljina. Uskoro uvodimo i donji deo trenerke za trudnice, majice dugih rukava i dukseve za dojenje, za malo ležerniju varijantu, pogodnu i za hladnije vreme.

Tibba

Tibba Clothes, Nemanja Maraš

Sva naša garderoba skrojena je i prilagođena tako da se nosi za vreme trudnoće i perioda dojenja, ali i posle toga, budući da sve naše stvari na prvi pogled ne odaju utisak specijalizovane garderobe.

Nemanja: Ono što je imperatv jeste rastegljivost materijala, zbog čega koristimo viskozu i pamuk sa elastinom. Postoje drugi udobni, prirodni materijali, kao što su svila, lan ili čist pamuk ali su u ovom slučaju potpuno nepraktični. Rastegljivost nam daje i dosta slobode kada su u pitanju veličine. S obzirom da nemamo prodavnicu i da se kupovina obavlja onlajn, uvek ističemo da je vrlo verovatno da vam više veličina može odgovarati, ali svakako su dozvoljene zamene.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Da li vam online prodaja predstavlja prepreku ili olakšicu, s obzirom da mušterije ne mogu da vide i probaju stvari pre nego što ih kupe?

Milena: Pomislili smo da bi to moglo da predstavlja problem, međutim – trudnice i sveže mame su najbolje mušterije. Na ovom svetu ne postoje srećnije, pa ni zahvalnije osobe. One su zadvoljne, uvek nam se vraćaju i šalju nam svoje prijateljice, što govore naše ocene na Facebook stranici. Od 60 recenzija, imamo 59 petica i jednu četvorku, koju smo dobili u ranoj fazi jer nismo imali S veličinu. Sada smo i to ispravili tako da još nismo dobili nijednu kritiku.

Nemanja: Modeli su takvi da mi danas na osnovnu vaše visine i težine znamo koja je veličina prava za vas. Osim toga, na sajtu je navedena svaka mera, do dužine i širine rukava, nogavica, otvora…tako da, praktično, nema greške. Reklama „od usta do usta“ savršeno radi svoj posao, žene se sa našom odećom upoznaju i tako što je vide na drugome i do sada nismo prisustvovali nijednom razočaranju.

Milena: u to sam mogla i lično da se uverim na jednom rođendanu u Košutnjaku. Kao i obično, nosila sam Tibba haljinu i primetila još dve ili tri žene koje ih nose. Jedna od njih mi je prišla i konstatovala da nosimo isti brend, nakon čega sam skinula naočari a ona me je prepoznala. Naša reklama je transparentna, ljudi nas znaju, mi živimo svoj posao i drugi to prepoznaju.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Koje kanale ste, osim Facebook-a, koristili da se predstavite ljudima? 

Nemanja: Milena ima desetak godina iskustva rada u odnosima s javnošću tako da joj je ovaj deo posla savršeno legao. Ona radi na promociji na Facebook-u, imamo i Instagram, a odnedavno i sajt. Osim toga, davali smo više intervjua, potrudili se da se pojavimo u nekoliko emisija, a bili smo i deo Bazara mama preduzetnica, što je bilo izvanredno iskustvo. Imali smo priliku da se upoznamo sa kupcima, da predstavimo svoj brend, i što je najlepše, da razmenimo iskustva sa ljudima koji su se našli u sličnim pričama. Ta razmena energije i međusobna podrška zaista mnogo znači. U međuvremenu, učimo i Google Analytics i ulažemo u svoj sajt.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Kako izgledaju vaši planovi za budućnost?

Nemanja: Dobijali smo mnogo upita iz regiona – Bosne i Hercegovine, Makedonije, Hrvatske i Crne Gore. Kada se radi o odeći za trudnice, situacija je jednaka ovoj u Srbiji, a žene su veoma zainteresovane i to nam je znak da je vreme da počnemo da širimo priču i van granica naše zemlje. Slanje poštom je nepraktično, jer carina i trensport znatno poskupljuju proizvod tako da nameravamo da lagano, korak po korak kao što smo i do sada radili počnemo da pregovaramo o proširenju biznisa a onda, nadamo se, postanemo vodeći proizvođać u ovoj specifičnoj niši.

Milena: Planovi su nam da i dalje osluškujemo potrebe i želje naših mušterija, da proširimo asortiman,  a ja se neizmerno radujem što će mi Tibba biti saveznik I u budućnosti – do kraja ove druge trudnoće, a onda, nadam se,  i u periodu dojenja naše devojčice koju s’ nestrpljenjem očekujemo u oktobru.

Posetite: Tibba Clothes

Poslednja izmena dana 8. septembra 2017. u 21:33


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim poznatim domaćim i svetskim kompanijama, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream i Home Center. Član tima producentske kuće Intermedia…… Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

25. septembra 2017.

Mesec i zecMagija na prodaju

Danas vas upoznajemo sa Teodorom Novaković, koja svoje misli i osećanja pretače u umetnost, i to uz pomoć raznovrsnih kristala. Njena umetnička karijera počela je davno, sviranjem violončela, da bi se zatim proširila na baletsku školu i konačno studije glume….

18. septembra 2017.

Opančareva kćiTradicija u ulozi visoke mode

Najmlađe dete porodice koja se tri generacije bavi proizvodnjom opanaka, Marina Aleksić je odrastala u okruženju u kome se krojilo, vezlo i tkalo. Porodična proizvodnja je sasvim lepo funkcionisala, a Marina je isprva u pauzama studija glume a zatim u…

4. septembra 2017.

Miin kutakPravo vreme da učite nikada ne prolazi

U garaži porodične kuće porodice Petrović, na čijem se čelu nalaze Jovana i Duško, svakodnevno nastaju impozantni, unikatni komadi nameštaja. Neke prave od samog početka do kraja, neki su pristigli iz tuđih domova, neki već bili osuđeni na otpad, a…

28. avgusta 2017.

BojkovčankaStrpljenje rađa kvalitet

Sva je verovatnoća da ste za brend oko koga danas razvijamo priču već čuli – reč je o rakiji čija je svaka boca stara barem 10 godina, a sam brend čak 32. Ona je za ove tri decenije uspela da…