klik za meni

Milena i Nemanja Živanović nisu baš uobičajna porodica. Oboje već godinama imaju svoju profesiju i karijeru u kojoj uživaju. Ipak, kada je u njihove živote stigao Vuk, njihova priča dobila je još jednu dimenziju, a njihove karijere jedan mali, ali važan dodatak. U danima prve trudnoće Milena se prvi put suočila sa realnošću problema poznatog kao „nemam šta da obučem“. Ispostavilo se da, kada su vam telo i životni ritam u stanju tako značajne tranzicije kao što je dolazak bebe na svet, ona ima sasvim nov smisao a oblačenje i svlačenje od rutine postaje niz improvizacija. Kako nije mogla da pronađe odeću koja joj sasvim odgovara, Milena počinje da stvara. Suprug joj se pridružuje i time ideja prerasta u proizvodnju, a proizvodnja u zajednički posao.

Milena: Tibba je ženski modni brend kome je ime dao muškarac – jedan tata, koji je uz mene naučio o svim potrebama trudnica i svežih mama. Tako je sve i počelo. Ja sam zatrudnela i pored svih izazova sa kojima se svaka trudnica suočava, bilo mi je iznenađenje koliko se potrebe menjaju kada je reč o odeći.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

Pronaći odgovarajuću garderobu za period trudnoće, i onaj koji dolazi nakon porođaja je za mene bila nemoguća misija. Čuvena ženska rečenica „nemam šta da obučem“ je prvi put u mom životu dobila značenje. Ne samo što se telo žene menja i zahteva veći komfor, već i ritam života, što u podrazumeva i dojenje na svaka tri sata, zahteva posebne uslove. Otvor na spavaćici ili majici nikada nije dovoljno veliki, a opet i dovoljan da vam ne bude hladno, tu je uključeno toliko improvizacija kojima pokušate da sebi olakšate da tek žena koja je rađala i dojila može zaista da razume o čemu govorim.

Sa druge strane, o samom dizajnu ne moram ni da govorim, jer je to sekundarni problem ali opet veoma stvaran. I tako smo, savim prirodno i iz sopstvene potrebe, odlučili da preuzmemo stvari u svoje ruke.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

Nemanja: Milena je oduvek imala sjajne ideje, od kojih je neke pokušala da sprovede u delo, pritom ne pomišljajući na njihovu finansijsku komponentu. U jednu ruku, to je divan princip – jednostavno, ona radi nešto što voli i to je dovoljno. Sa druge strane, da bi to opstalo, morali smo da napravimo ozbiljnu analizu tržišta i plan koga ćemo pokušati da se držimo da ova ideja preraste u nešto ozbiljnije.

Tako sam se ovog puta ja uključio sa praktične strane. Definisali smo svog kupca, koji je manje-više prilika Milene. Moderna mama, srednje ili nešto više platežne moći, neko ko želi i ceni kvalitetan, a pristupačan proizvod. Nalaženje ovog balansa je bio izazov ali smo do njega ipak došli, što su potvrdile mnoge zadovoljne mušterije koje danas imamo. Zatim smo počeli sa istraživanjem tržišta i zaključili da za nas tu itekako ima mesta.

Tibba

Tibba Clothes, Nemanja Maraš

Najveći problem u tom procesu tiče se same proizvodnje, odnosno pronalaženja dobrih i savesnih saradnika. Nemoguće je pronaći sve na jednom mestu – materijal, šivenje, aplikacije, pakovanje… U Srbiji postoji veliki deficit zanatlija te je potraga za šnajderom koji će imati vremena za nas, a opet biti spreman na male kolekcije dugo potrajala.

Raspitivali smo se, pričali sa ljudima koji se bave tekstilom, modom i šivenjem, išli po gradu i tražili štamparije, kese, aplikacije i ljude s kojima možemo da uspostavimo črstu saradnju. Kada smo konačno skupili sve što nam treba, počeli smo stidljivo, sa 5-6 artikala.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Kako danas izgleda vaša ponuda?

Milena: Kako sam od početka stvarala za sebe, znala sam čega želim da se držim: udobnih, praktičnih i jednostavnih krojeva i boja, modela koji mogu da se uklapaju uz sve i koji ne izgledaju kao već vidjena trudnička garderoba sa “bebećim aplikacijama”. S obzirom da sam danas ponovo trudna, Tibbu nosim i sad i sama sam ambasador svog brenda – zaista znam šta je ženama potrebno i time se vodim.

Tu su helanke za trudnice u tri različite boje, a pripremamo još boja za zimsku varijantu. Zatim spavaćice za dojenje i boravak u porodilištu, tunike sa dugim i kratkim rukavima u šest kombinacija boja, dva modela majica za dojenje i dva modela haljina. Uskoro uvodimo i donji deo trenerke za trudnice, majice dugih rukava i dukseve za dojenje, za malo ležerniju varijantu, pogodnu i za hladnije vreme.

Tibba

Tibba Clothes, Nemanja Maraš

Sva naša garderoba skrojena je i prilagođena tako da se nosi za vreme trudnoće i perioda dojenja, ali i posle toga, budući da sve naše stvari na prvi pogled ne odaju utisak specijalizovane garderobe.

Nemanja: Ono što je imperatv jeste rastegljivost materijala, zbog čega koristimo viskozu i pamuk sa elastinom. Postoje drugi udobni, prirodni materijali, kao što su svila, lan ili čist pamuk ali su u ovom slučaju potpuno nepraktični. Rastegljivost nam daje i dosta slobode kada su u pitanju veličine. S obzirom da nemamo prodavnicu i da se kupovina obavlja onlajn, uvek ističemo da je vrlo verovatno da vam više veličina može odgovarati, ali svakako su dozvoljene zamene.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Da li vam online prodaja predstavlja prepreku ili olakšicu, s obzirom da mušterije ne mogu da vide i probaju stvari pre nego što ih kupe?

Milena: Pomislili smo da bi to moglo da predstavlja problem, međutim – trudnice i sveže mame su najbolje mušterije. Na ovom svetu ne postoje srećnije, pa ni zahvalnije osobe. One su zadvoljne, uvek nam se vraćaju i šalju nam svoje prijateljice, što govore naše ocene na Facebook stranici. Od 60 recenzija, imamo 59 petica i jednu četvorku, koju smo dobili u ranoj fazi jer nismo imali S veličinu. Sada smo i to ispravili tako da još nismo dobili nijednu kritiku.

Nemanja: Modeli su takvi da mi danas na osnovnu vaše visine i težine znamo koja je veličina prava za vas. Osim toga, na sajtu je navedena svaka mera, do dužine i širine rukava, nogavica, otvora…tako da, praktično, nema greške. Reklama „od usta do usta“ savršeno radi svoj posao, žene se sa našom odećom upoznaju i tako što je vide na drugome i do sada nismo prisustvovali nijednom razočaranju.

Milena: u to sam mogla i lično da se uverim na jednom rođendanu u Košutnjaku. Kao i obično, nosila sam Tibba haljinu i primetila još dve ili tri žene koje ih nose. Jedna od njih mi je prišla i konstatovala da nosimo isti brend, nakon čega sam skinula naočari a ona me je prepoznala. Naša reklama je transparentna, ljudi nas znaju, mi živimo svoj posao i drugi to prepoznaju.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Koje kanale ste, osim Facebook-a, koristili da se predstavite ljudima? 

Nemanja: Milena ima desetak godina iskustva rada u odnosima s javnošću tako da joj je ovaj deo posla savršeno legao. Ona radi na promociji na Facebook-u, imamo i Instagram, a odnedavno i sajt. Osim toga, davali smo više intervjua, potrudili se da se pojavimo u nekoliko emisija, a bili smo i deo Bazara mama preduzetnica, što je bilo izvanredno iskustvo. Imali smo priliku da se upoznamo sa kupcima, da predstavimo svoj brend, i što je najlepše, da razmenimo iskustva sa ljudima koji su se našli u sličnim pričama. Ta razmena energije i međusobna podrška zaista mnogo znači. U međuvremenu, učimo i Google Analytics i ulažemo u svoj sajt.

Tibba

Tibba Clothes, Stefan Đaković

MF: Kako izgledaju vaši planovi za budućnost?

Nemanja: Dobijali smo mnogo upita iz regiona – Bosne i Hercegovine, Makedonije, Hrvatske i Crne Gore. Kada se radi o odeći za trudnice, situacija je jednaka ovoj u Srbiji, a žene su veoma zainteresovane i to nam je znak da je vreme da počnemo da širimo priču i van granica naše zemlje. Slanje poštom je nepraktično, jer carina i trensport znatno poskupljuju proizvod tako da nameravamo da lagano, korak po korak kao što smo i do sada radili počnemo da pregovaramo o proširenju biznisa a onda, nadamo se, postanemo vodeći proizvođać u ovoj specifičnoj niši.

Milena: Planovi su nam da i dalje osluškujemo potrebe i želje naših mušterija, da proširimo asortiman,  a ja se neizmerno radujem što će mi Tibba biti saveznik I u budućnosti – do kraja ove druge trudnoće, a onda, nadam se,  i u periodu dojenja naše devojčice koju s’ nestrpljenjem očekujemo u oktobru.

Posetite: Tibba Clothes

Poslednja izmena dana 8. septembra 2017. u 21:33


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

19. februara 2018.

SnowyS ArtHandmade umetnost koja miris mora donosi u Beograd

Probudili ste se i osetili miris mora. Otvarate oči i pogled vam pada na šareni prizor kućica na obali, svetionik i brodiće podignutih jedara. Znate da je pred vama još jedan uspešan dan. To je emocija koja stoji iza unikatnih,…

12. februara 2018.

SistaAfrička moda i radost života na srpski način

Sudbina je htela da se Novosađanka Dragana Šikman i Anastasia Akimova iz Ukrajine, nakon studija ekonomije, nađu za istim stolom radeći za jednu beogradsku kompaniju. Mic po mic, postale su najbolje drugarice i počele da maštaju zajedno. Posle sudbonosne šoljice…

5. februara 2018.

Sinđel tattooMesto gde se tetoviraju sve generacije

Snežana Dubajić je prva dama koja se, pre 30 godina, kod nas upustila u vode umetničkog oslikavanja kože otvarajući prvi otvoreni tattoo studio Sinđel. Spajajući ljubav prema slikarstvu i svoj slobodni kreativni duh, u umetnosti tetoviranja sebe je pronašla u…

29. januara 2018.

Hookl und StoolPuno srpsko drvo, kvalitet i mnoštvo sati ručnog rada za nameštaj koji osvaja svet

Stara poslovica kaže: “Kad je posao prinuda, život je robija”. Za kreativce poput Aleksandra Ugrešića ostvarivanje dečačkog sna da se bavi proizvodnjom nameštaja oduvek je bilo prioritet. Čekao je, radio, borio se i na kraju pobedio. Napravio je brend Hookl…