Od 1. maja 2018. sadržaj na portalu neće biti ažuriran.
klik za meni

Želeći da spoje dobro s korisnim, ljubav prema prirodi, pčelama, tradiciji i dobro poslovanje, Miroslav Mutić, diplomirani farmaceut iz Nove Pazove, i njegova supruga Jelena, diplomirani ekonomista, kreirali su 2013. godine brend Zlato u tegli i započeli proizvodnju pčelinjih proizvoda. Isprva, krenuli su stidljivo, lokalno, a zatim su kvalitet i posvećenost učinili svoje. Mali brend, danas više nije tako mali.

MF: Kada ste shvatili da su pčelinji proizvodi ono čime želite da se bavite?

Miroslav: U trenucima kada sam počeo da radim kao farmaceut u proizvodnji lekova, počeo sam da slobodno vreme koristim za ono što me najviše interesuje – prirodu i pčelarstvo. Tako smo 2013. godine kupili prve košnice i rojeve pčela. To je bio početak pčelinjaka Mutić i malog brenda Zlato u tegli. Veliku zahvalnost za podršku u svim fazama razvoja brenda dugujem ocu Mirku.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: Šta je u startu bila ideja što se tiče proizvoda i u kom smeru ste dalje razvijali svoju priču?

Miroslav: U početku smo imali samo liniju osnovnih medova. Opredelili smo se da pčelarimo onako kako to priroda od nas traži i na najbolji način iskoristimo floru koja je tipična za područije Srema gde živimo. Samim tim smo došli do linije osnovnih medova počevši od prolećnog, pa do livadskog meda koji je u osnovi suncokretov med. Dobivši ta dva meda shvatili smo da njihove tehnološke osobine mogu da budu iskorišćene za pravljenje različitih mešavina. Želeći da napravimo razliku u odnosu na ostale pčelinje priče sa prostora na kome živimo, opredelili smo se da med koji proizvodimo upotrebimo u izradi različitih, kvalitetnih terapijskih mešavina. Odnosno da druge kvalitetne sirovine iz prirode pomešamo sa medom i dobijemo nešto što je vizuelno dopadljivo, dobrog mirisa i ukusa, a različito od svega što smo videli da postoji.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: Gde ste stekli znanje potrebno da bi se bavili ovim poslom na pravi način?

Miroslav: U toku studija farmacije, više naučnih oblasti je govorilo o kvalitetnim sirovinama iz prirode. Tako da sam još tada saznao šta je to korisno što od biljaka možemo da uzmemo. Počevši da se bavim pčelarstvom, video sam na koji način nektar može da bude iskorišćen. Pčele od biljaka uzimaju upravo nektar, a sve druge kvalitetne strukture, obično semenke, konzerviramo u medu.

MF: Šta je karakteristično za vaš med? Na koji način odskače od drugih po svom kvalitetu? 

Miroslav: Proizvođači meda pokušavaju da svoj med predstave kao poseban govoreći da je sirov. Međutim, svaki med, ako je pravi med, je sirov. To nije karakteristika po kojoj se pravi med treba izdvojiti. Ono što je specifično za Zlato u tegli jeste to da je čitav asortiman zasnovan na prolećnom medu koji ima izuzetne tehnološke osobine i redak je na tržištu. U pitanju je med od mešavine nektara biljnih vrsta koje cvetaju u proleće na području Srema, na koji smo posebno ponosni. Ovaj prolećni med se razlikuje od onog koji se dobija u drugim delovima zemlje. Med koji proizvodimo, zbog visokog procenta polena, veoma brzo kristališe, samo nedelju dana od momenta vrcanja i skoro je beo. U asortimanu se pored prolećnog meda izdvajaju i preostale četiri vrste meda. To su bagremov med, med bagremca, livadski med iz Srema čiju osnovu čine nektari suncokreta, boce i čička. I konačno, šumski med iz Srema, vrbova medljika.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: Nakon prve sezone poslovanja, kako ste omogućili svom brendu da se širi?

Jelena: S jedne strane znala sam da imamo kvalitetan proizvod, s druge bilo mi je poznato koliko je važna marketinška priča i neophodnost formiranja brenda i ambalaže koja će dizajnom kvalitet staviti u prvi plan. Prvi klijenti su nam bili prijatelji i poznanici koji su nas podržali i dali nam podršku da se širimo. Tako smo počeli sa reklamama na društvenim mrežama i polako se širili na teritoriju čitave zemlje.

Miroslav: U početku smo čitav plasman imali na lokalnom nivou i fokusirali se na sticanje poverenja klijenata na nivou mesta u kom smo živeli i radili. Sa povećanjem proizvodnje, tokom poslednjih pet godina, dostigli smo nivo da količine meda koje imamo zahtevaju veće tržište. Počeli smo da posećujemo i različite manifestacije na kojima smo mogli da upoznamo klijente sa našim proizvodima. Na taj način smo proširili tržište i postigli da veći broj ljudi čuje za naš brend. Naravno veliku pomoć smo imali i od strane prijatelja koji su aktivni u svetu digitalnog marketinga.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: U javnosti se, u poslednje vreme, podigla velika prašina vezano za kvalitet meda i pitanje šta je pravi med. Na šta je potrebno da ljudi obrate pažnju?

Miroslav: Tokom studija farmacije naučio sam da je najvažnija stvar vezano za proizvodnju, da kvalitet proizvoda ne može nastati nakon proizvodnje, već mora biti ugrađen u proizvod tokom samog procesa nastanka. Slično je i sa medom. Iza našeg meda stoji jaka pozadina u znanju, što nas, verujem razlikuje od drugih proizvođača. Naime, iza Zlata u tegli stoje čak četiri fakultetske diplome i porodično razvijanje brenda.

Dosta polažemo na obrazovanje, a poslednji korak koji je urađen u tom pravcu je moje prisustvo na Internacionalnoj školi za degustatore meda, gde smo imali predavače iz Italije. Italijani su pokazali koliko su veliki u svetu pčelarstva i proizvodnje meda. Kao polaznik tog kursa shvatio sam koliko sam stvari naučio vezano za kvalitet i prepoznavanje kvaliteta. Obrazovanje i usavršavanje su jedini način da se stekne poverenje.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

Pojava velikog broja falsifikata meda na tržištu je u direktnoj vezi sa navedenim. Kada kupujete med od porodičnih ljudi, znaćete od koga ste kupili. S druge strane, kada med nabavljate u marketu, samo na deklaraciji možete da pročitate da je to pakovala neka firma za koju niste ni čuli i ne znate ko su, tako da niste ni sigurni od koga i šta ste kupili. Takođe, ako neki proizvod možete kupiti na svakom ćošku, u svakoj radnji, i taj proizvod nema neku visoku cenu, to mogu biti razlozi da posumnjate u kvalitet.

Postoji više različitih testova za proveru kvaliteta. Jedan koji se lako može sprovesti jeste da stavite kap meda na parče hartije. Ako se pojavi vlažan krug oko te kapljice, to znači da med ima više vlage nego što je potrebno i može se sumnjati u sam proces proizvodnje, konačno i u kvalitet meda.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: Pored sirovog meda pravite i mešavine. Šta je u pitanju?

Miroslav: Posebno bih izdvojio mešavinu meda i matičnog mleča, supstance koja se ne može falsifikovati i koristi se u terapiji nekih bolesti kada je potreban brz i intenzivan oporavak, ali i kao zdravstvena preventiva. Čitava ideja oko mešavina je išla na osnovu nekih tradicionalnih recepata poput oraha i meda, susama i meda ili đumbira, cimeta i meda. Ali, kako bi kreirali proizvode koji se razlikuju od konkurentnih stvorili smo i neke interesantne stvari poput mešavine meda i crnog susama. Tu dobijamo med crne boje koji, verujem, da jedini imamo u asortimanu.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

Jelena: Mešavina meda i čia semena je bila moja ideja do koje sam došla izučavajući sve benefite koje čia seme donosi ljudima. Takođe seme koprive je veoma kompatibilno sa medom, a kako bi med približili deci, napravili smo mešavinu sa organskim kakaom. Tu su i voćne mešavine gde koristimo liofilizovano voće (proces izvlačenja tečnosti iz voća u vakuumu čime se sprečava kvarenje proizvoda pošto većina bakterija i plesni ne mogu da prežive ovaj proces). Izdvojili smo malinu, borovnicu i kajsiju koje zapravo medom konzerviramo sa svim aktivnim potencijalom.

Zlato u tegli

Zlato u tegli, Stefan Đaković

MF: Šta su vam planovi za budućnost Zlata u tegli?

Miroslav: Planiramo da formiramo liniju proizvoda koja će biti ekskluzivnija. U pitanju su mešavine koje sadrže sirovine koje nisu dostupne u široj prodaji. Zato nameravamo da ostvarimo kontakt sa proizvođačima retkih vrsta paprike, a radimo i na kreiranju mešavine meda i tartufa, a sve u saradnji sa stručnim nutricionistom.

Jelena: Napravili smo saradnju sa Aroma marketima gde ćemo plasirati svoje proizvode, kao i sa online gourmet shopom Ko voli. Nije nam cilj da se prodajemo svuda, već želimo da biramo prava mesta koja imaju poverenje klijenata stečeno kvalitetom. Na taj način kvalitetne proizvode preko pouzdanih distributera pružićemo izbirljivim klijentima sa dobrim ukusom.

Posetite: Zlato u tegli

PS: Za sve čitaoce portala MojaFirma spremili smo jedno medeno iznenađenje, javite nam se u inbox stranice sa kodom #mojafirma i saznajte o čemu se radi.

Poslednja izmena dana 18. decembra 2017. u 21:59


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »

Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim domaćim i svetskim kompanijama i brendovima, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream, Home Center, Adidas, Shoestar, Telenor, Vip Mobile……. Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

30. aprila 2018.

Holy SmokesTeksaški roštilj sa beogradskim šmekom

Kada hobi postane posao, koliko god on naporan bio i ma kakve probleme je potrebno prevazići, on postaje uživanje. Ovo je priča koja stoji iza Holy Smokes, teksaškog roštilja u Beogradu i Aleksandara Vulićevića, čoveka koji je bio spreman da…

23. aprila 2018.

Il PrimoŠkola kućnog kuvanja za prave gastronome

Slobodan Radeta, po obrazovanju hemičar, a po izboru i ljubavi gastronom, krajem 2010. godine pokrenuo je školu kućnog kuvanja Il Primo. U pitanju je mesto na kome svako, uz zabavu i odlično društvo, može naučiti kako se pripremaju različita jela…

16. aprila 2018.

Mile CvikMobilna aplikacija koja pomoć na putu donosi na jedan klik

Vladimir Šijaković, po zanimanju ekonomista sa 25 godina izuzetno uspešne karijere, danas je samouki programer koji, sa svojim timom, stoji iza aplikacije Mile Cvik. U pitanju je aplikacija preko koje, u slučaju da vam je potrebna pomoć na putu, brzo…

9. aprila 2018.

Slatka strastSrpska poslastičarnica koju Kinezi obožavaju

Danijela Glamočak poseduje dve fakultetske diplome, profesor je albanskog jezika i književnosti i diplomirani filolog grčkog jezika i književnosti.  Ipak, omiljeni jezik joj je poslastičarski. Jezik koji, bez obzira na kulturu i poreklo, uvek spaja ljude. Prevodilačkim poslom bavila se…