Osnovali ste preduzeće, imate jasan plan šta želite da postignete u svom biznisu i, kao što to pravila digitalnog doba nalažu, napravili ste i web sajt putem koga želite da se predstavite novim klijentima i tako im omogućite da lakše dođu do vaših proizvoda ili usluga. U idealnom slučaju, ovaj potez će zaista unaprediti vaše poslovanje i doneti vam dobit u smislu povećanja prodaje i broja korisnika. Ipak, vaša očekivanja zavise od 3 ključna faktora koja čine preduslov za postizanje željenog efekta.

1. Da li vaš sajt izgleda profesionalno?

Evo kako bi, ukratko, izgledala najgora noćna mora potencijalnog klijenta koji onlajn putem želi da se informiše o nabavci proizvoda koji ga zanima.

Ulazi na sajt firme ABC, i tamo ga zatiču: a) stranice koje se toliko beskrajno dugo učitavaju da mu se u trenutku učini da se vratio u dial-up eru; b) fotografije koje se iz nekog razloga ne prikazuju, ili je njihov kvalitet na krajnje diskutabilnom nivou; c) upozorenja o potencijalnim sigurnosnim rizicima po bezbednost računara korisnika; d) itd…

Ovo je samo karikiran primer koji bi bilo koga ekspresno odvratio od naredne posete ovakvom sajtu – a o kupovini proizvoda ili kontaktiranju firme ABC i da ne govorimo. Zbog toga nema potrebe posebno naglašavati koliko profesionalan izgled web stranice može uticati na poverenje klijenata i uspešno onlajn poslovanje.

Drugim rečima, vašu firmu može krasiti i duga tradicija poslovanja, i stručnost zaposlenog kadra, i gro zadovoljnih korisnika – međutim, ukoliko je vaš web sajt nefunkcionalan, običnom klijentu koji se o vama prvi put informiše neće mnogo značiti ni vaših nekoliko decenija iskustva u radu ni reputacija koju ste za to vreme izgradili. To je gotovo kao kada biste u restoranu dobili ukusno jelo servirano na neopranom tanjiru.

Web sajt bi trebalo da ostavi snažan i gotovo trenutan utisak na posetioce i potencijalne klijente. Zato ga shvatite kao nezamenljivu kariku u lancu procesa izgradnje prisustva na tržištu.

2. Kakav sadržaj se nalazi na vašem sajtu?

Pisani sadržaj web sajta, na osnovu koga bi trebalo da se predstavite klijentima u najboljem svetlu, često je među glavnim razlozima zbog kojih veliki broj preduzetnika ne dopre do ciljne grupe u meri u kojoj to priželjkuje. Ovo se pogotovo odnosi na sadržaj prodajnih stranica, čija svrha je da navedu klijente da preduzmu akciju, odnosno izraze želju u vezi kupovine proizvoda i kontaktiraju vas.

Sve se svodi na sledeće – većina onih koji uđu u biznis i odluče da svoje usluge predstave i online putem pomisle kako je dovoljno ukratko opisati ono što nude i jednostavno ljudima reći „pozovite nas“. Zato se često i sami „dohvate“ kreiranja sadržaja za sajt, ne razmišljajući mnogo o tome da ih nedovoljno prilagođen web sadržaj može koštati više nego da su, recimo, angažovali profesionalnog kopirajtera koji će određene elemente sajta osmisliti u skladu sa vrstom delatnosti preduzeća, karakteristikama samog proizvoda ili usluge i potrebama odgovarajuće ciljne grupe.

Sem toga, ljudi su se odavno zasitili šturih, suvoparnih i beživotnih sadržaja – a to najbolje znaju brendovi koji svoje proizvode umeju da „upakuju“ u priče obojene odgovarajućim emocijama i „začinjene“ efektnom porukom.

3. Da li je vaš fokus isključivo na prodaji?

Ova stavka u uskoj je vezi sa prethodnom, odnosno sa tipom sadržaja koji objavljujete na vašem sajtu. Ukoliko na njemu dominiraju pozivi na akciju, možda biste trebali da razmislite o promeni pristupa.

Kao prvo, ukoliko putem web sajta predstavljate vašu kompaniju ili proizvode koje nudite, ljudima je savršeno jasno da to ne činite da biste se pohvalili, već da je vaš krajnji cilj prodaja. Pozivi na akciju svakako jesu jedna od najbitnijih komponenti marketinškog sadržaja, i to se ne dovodi u pitanje. Međutim, ono što će vam doneti nove klijente jeste način na koji ćete ih osmisliti i uklopiti u ostatak sadržaja. U suprotnom, rizikujete da posetioci vašeg sajta steknu utisak da je vaš jedini cilj da ih „vučete za rukav“ i uveravate ih u to da kupe proizvod.

A ljudi ne vole reklame. Umesto toga, fokusirajte se na to da putem dobro osmišljenog onlajn sadržaja izgradite poverenje sa potencijalnim korisnicima. Pružite im korisne informacije o delatnosti kojom se bavite i objasnite im zbog čega bi im vaši proizvodi ili usluge bili od značaja. U te svrhe možete iskoristiti sadržaj bloga na kome ćete postaviti linkove ka prodajnim stranicama, gde korisnici mogu naći informacije o tome na koji način mogu nabaviti vaš proizvod.

Uvek imajte u vidu da se iza monitora na kome je otvorena stranica vašeg sajta nalazi ljudsko biće. Prema tome, onlajn komunikacija osmišljena tako da stvori utisak direktnog i neposrednog kontakta je od neprocenjivog značaja ukoliko ne želite da prva poseta klijenta vašem sajtu bude i poslednja.

Poslednja izmena dana 11. novembra 2016. u 00:26


Marta Levai

Rođena je 1986. godine u Novom Sadu. Završila je studije muzičke teorije na Akademiji umetnosti. U jednoj priči uvek otkrije bar još dve, i zato često sasvim slučajno opazi ono za šta se drugima čini da se ne primećuje. Na…… Saznaj više »