Bajern Minhen je najpopularniji klub u Nemačkom fudbalu. Prošle godine se okitio 25. titulom prvaka države. Pored toga, pet puta su bili prvaci Evrope. Ono što je posebno zanimljivo, prošla sezona, bila je 23. u nizu koju je klub završio u plusu, finansijski. U Evropskom fudbalu, to je veoma retko, a na najvišem nivou ne postoji još neki takav slučaj.

Uspon kluba počeo je sedamdesetih godina. Bekenbaurer, Sep Majer, Gerd Miler, bili su osnova tima koji je tri uzastopna puta bio prvak Evrope. Uspeh na terenu je preduslov za dugoročno jačanje kluba. A uspeha ne izostaje. Ali kako napraviti uspeh u uslovima koji su teži nego kod direktne konkurencije?

Prethodne godine, po prvi put u istoriji klub je prihodovao više od 500 miliona eura u jednoj sezoni. To je bio četvrti rezultat u Evropi. Ipak, za razliku od ostala tri, u slučaju Bajerna, čist profit kluba bio je oko 20 miliona.

Kako klub zarađuje?

  • Godišnje karte za navijače Bajerna koštaju od 120 do 600 EUR (poređenja radi, u Engleskoj su cene od 1100 do 2500 EUR). Allianz Arena prima oko 75.000 navijača, i klubu je jako važno da na domaćem terenu imaju punu podršku pravih navijača. Premium pozicije i lože na stadionu su veoma skupe, ali to i jeste stvar prestiža, i služi da puni kasu.
  • Nemački klubovi od prava prenosa Bundeslige dobijaju sličan procenat kao i Engleski, ali je ukupna količina novca koja se deli oko tri puta manja. U odnosu na Italijane, Francuze i Špance, razlika je bliža, ali su i dalje Nemački klubovi u nepovoljnoj poziciji.
  • Bajern svake godine proda više od 1.7 miliona dresova, što je više od svih ostalih Nemačkih klubova zajedno. Ovaj prihod, uz prihode od sponzora i partnera koji žele da koriste brend u svojim promocijama rezultuju najvišim prihodom ovog tipa od svih evropskih klubova.
  • Gaje igrače u omladinskoj školi, kupuju pametno, i prodaju retko ali veoma skupo. Veliki broj igrača koji čine okosnicu tima dolazi iz omladinske škole. Takođe, dovode najbolje igrače iz drugih klubova u Nemačkoj. Igrače iz drugih liga dovode pametno, često koristeći prilike u kojima ih mogu dovesti bez obeštećenja. A svi vole da dođu u klub gde su primanja sigurna i klub koji uvek ima najviše ciljeve. Rukovodstvo vrlo brižno vodi računa o timu, i kada prodaju zvezde, prodaju ih najvećim klubovima, za ogroman novac, koji dalje pametno ulažu.
  • Jačaju brend globalno. Najvredniji sportski klubski brend na svetu je Manchester United, ali je Bajern drugi. Klub je otvorio kancelarije u Americi i Kini, i redovno predsezonskim turnejama pune budžet. Iako su u Kini zakasnili za Engleskim klubovima, odlučili su da među prvima odu u Indiju.
  • Stvaraju strateška partnerstva sa lokalnim kompanijama – Audi, Allianz i Adidas su sponzori ali i akcionari kluba. Pored toga, u sponzorskom pulu su i Deutsche Telekom, HypoVereinsbank, Imtech, Lufthansa, MAN, Paulaner Brewery, Samsung, DHL, Yingli Solar i brojni drugi.
  • Klub je sagradio velelepni stadion – Allianz Arena, koji je komercijalno veoma uspešan objekat u Minhenu, koji je 12. najveći grad u Evropi i ima vrlo živ kulturni život.
  • Legende kluba ostaju uz klub. To je dobro za klub, a dobro je i za njih. Boljih brend ambasadora nema, a kroz program usavršavanja, brilijantni fudbalski umovi postaju i uspešni poslovni ljudi.
  • I igrači pametno investiraju novac. Ukoliko žele, klub im omogućava da dobiju izuzetno dobro finansijsko savetovanje, zahvaljujući kome mogu da sačuvaju ili uvećaju svoj novac.
Poslednja izmena dana 17. aprila 2016. u 23:28


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »