Koliko ste puta pomislili: “Ovo što prodaju nema nikakve veze sa onim što sam video/la u reklami, na Facebooku, Instagramu… Tamo je sve nalickano, smišljeno i fotošopirano, a u realnosti mi “babu uvaljuju ko devojku”. Dokle više”?

Tu nastupa Beme (u prevodu: “Budi ja”), revolucionarna, mlada društvena mreža koja, na prečac, osvaja srca korisnika širom sveta. Beme je lansiran jula 2015. kao aplikacija za iPhone, a početkom maja 2016. postao je dostupan i na Androidu, od kada beleži ogroman rast popularnosti.

Šta je tako posebno u vezi sa mrežom Beme, pitate se?

Odgovor je jednostavan. Za razliku od konkurencije (Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat…), koji nude različite filtere i alate za ulepšavanje slike o sebi koju šaljemo u svet, društvena mreža Beme se okrenula autentičnosti.

Samu ideju Beme-a najbolje opisuju reči njenog osnivača, poznatog YouTube vlogera i reditelja Casey Neistat-a (ako do sada niste, definitivno je vreme da se upoznate sa njegovim likom i delom):

“Social media, it’s supposed to be a digital or virtual representation of who we are as people. Instead of this highly sculpted, calculated, calibrated version of who we are. Told through filters that make our eyes bluer and carefully selected images to portray a version of who we are, that doesn’t really resemble the reality of things.”

“Društveni mediji bi trebalo a budu digitalna ili virtualna prezentacija onoga što smo kao ljudi, a ne precizno izvajana, proračunata i podešena verzija nas samih. Ispričano kroz filtere koji naše oči čine plavljim i pažljivo odabrane fotografije koje oslikavaju neku našu verziju, sve to zapravo nije ni nalik stvarnosti”.

Jedan od privih koji su prihvatili Beme filozofiju nastupa na društvenim medijima je Marlan Franklyn stanovnik Njujorka, danas najpoznatiji dostavljač na svetu.

“Moj posao zna da bude veoma stresan, ali iskustvo sa Beme pretvorilo ga je u nešto dobro. Mislim da ljudi ni ne sanjaju koliko me njihove reakcije motivišu da ustanem svakog dana i radim svoj posao”, naveo je Marlan koji svakodnevno sreće svoje fanove i postavlja nove video snimke.

Kako bi vašim pratiocima omogućio da “budu vi” i svet vide očima vas ili vašeg brenda Beme je odlučio da promeni perspetktivu i kameru okrene od vas i ka svetu koji vas okružuje. “Da nastavite sa posmatranjem onoga što vidite, bilo da se radi o zalasku Sunca ili koncertu, i to istovremeno podelite sa svetom, umesto da buljite u ekran mobilnog telefona”, da ponovo citiramo Neistata.

Da bi ste pokrenuli snimanje video zapisa u aplikaciji Beme potrebno je da telefon prislonite uz sebe (okidač za snimanje je senzor udaljenosti na telefonu). A ako želite da snimite sebe, telefon morate osloniti o nešto ili spomenuti senzor prekriti prstom. Nakon što snimanje krene, ekran telefona se zacrni tako da nije moguće videti šta ste snimili, da li ste “ispali” lepi na snimku, da li ste uhvatili pravu pozu… Video se automatski deli sa svima koji vas prate bez prethodne obrade i tako se postiže verodostojnost i iskrenost.

Na Beme nema lajkovanja, nema komentara, nema preporuka ni emotikona. Jedina reakcija koju pratilac može da vam uputi je selfi koji takođe svi mogu videti.

Dakle, društvena mreža Beme traži originalnost, ne dozvoljava “šminkanje” niti kićenje tuđim perjem (nema mogućnosti postavljanja citata, tuđih video klipova i sl). “Istina, potpuna istina i ništa osim istine” jedino je što prolazi na Beme. To znači da ovde ima mesta samo za hrabre koji poseduju pravi kvalitet, bez obzira da li se radi o pojedincu ili brendu.

Jeste li jedan od njih?

Poslednja izmena dana 12. juna 2016. u 03:14


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »