Retki su oni koji u trenucima kada im ponestane energije razmišljaju o tome gde je i kada nastala njihova omiljena hrana. Verovatno ste se ipak ponekad pitali u kojim okolnostima su nastali vaši omiljeni slatkiši i šta je njihove proizvođače nateralo da ih nazovu baš onim imenom koje i danas nose. Današnja priča tiče se poslastice na koju gotovo niko ne ostaje ravnodušan, a koja dolazi iz poznate čokoladne industrije “Mars“. Reč je o čuvenom “Snikersu“, čokoladici prepunoj kalorija koja za tren oka vraća snagu i dobro raspoloženje.

Čovek koji je zaslužan za postojanje “Snikersa“ zapravo je isti onaj Frenk Mars koji je osnovao kompaniju “Mars“, šestu najveću korporaciju u svetu čiji je godišnji promet blizu 21 milijarde dolara. Osim “Snikersa“, ova fabrika čokolade nudi i M&M i “Skittles“ bombone, čokoladice “Mars“ i “Milky Way“ kao i poznatu hranu za mačke koja nosi ime “Whiskas“. Ideja o “Snikersu“ javila se sredinom tridesetih godina. Povratiti snagu u trenutku bila je prvobitna zamisao Frenka Marsa. Delikates koji bi mogao da se koristi kao visokokalorična užina trebalo je da sadrži hranljive i ukusne sastojke. Nugat, karamel i kikiriki Marsu su se učinili kao odlično rešenje, pa je odlučio da ih ukrsti, prelije čokoladom i dobije jedinstvenu poslasticu. Veoma brzo “Snikers“ je postao jedna od najpoznatijih čokoladica na svetu, a tu titulu je zadržao i do današnjih dana. Procenjuje se da je godišnji promet koji se ostvari prodajom “Snikersa“ čak dve milijarde dolara. Do 1990. “Snikers“ se u Velikoj Britaniji prodavao pod imenom “Maraton“. Nakon što je naziv usaglašen sa ostatkom sveta najprodavaniji slatkiš u Britaniji pao je na treće mesto. Ostatak sveta znao ga je oduvek pod imenom “Snikers“. Jedinstveni “candy bar“, kako se izvorno zove ovakva vrsta “nečeg slatkog“, obiluje zanimljivom statistikom. Primera radi, za proizvodnju dnevne količine “Snikersa“ na svetskom nivou potroši se čak sto tona kikirikija. Jednu čokoladicu zapadne 16 zrna kikirikija. Kao i većina proizvoda koja se proizvodi na dva kontinenta i “Snikers“ ima razlike u ukusu. Naime, britanski i američki recept razlikuje se u nekoliko sastojaka. Delikates od kikirikija je postao toliko popularan širom sveta da su domaćice podvile rukave i rešile da same osmisle recept za tortu sa ovim nazivom. Nedavno je u prodaju pušten i sladoled sa istim ukusom. “Snickers Ice Cream“ je dospeo i u naše sanduke sa ovim letnjim osveženjem. Visoka energetska vrednost je ono što je “Snikers“ postavilo na tron instant energetske bombe. Marketing vezan za ovu čokoladicu je oduvek usmeravan na priču o brzom povratku energije, pa su i reklame snimane u tom maniru. Posle napornog rada, visokointenzivnih treninga ili sportskih utakmica, “Snikers“ je odličan način za regeneraciju. Dobar marketing, ali i vrhunski ukus ovog proizvoda pokazali su se kao recept za uspeh.

Gospodin Frenk Mars koji je posvetio čitav svoj život proizvodnji slatkiša je u svojoj fabrici čokolade izumeo recept za sreću pokolenja. Da nije verovao u svoju misiju ne bi tajne zanata preneo i na porodicu u čijem je vlasništvu i danas kompanija “Mars“. Zanimljivu legendu skrivenu u naslovu ove priče još uvek niko nije dokazao. S generacije na generaciju ljubitelja čokolade, ipak se prenosi jedan mit. Čuveni “Snikers“ nije dobio ime po rođaku, sinu ili devojci gospodina Marsa. Ne može se baš reći da nije bio u pitanju ni najbolji prijatelj, jer se možda baš tu krije tajna. Konji, pored pasa, važe za veoma verne prijatelje. Ko bi onda mogao znati da li je konj zvani “Snikers“ bio jedan od prijatelja gospodina Marsa. Po svemu sudeći mora da mu je bio jako drag, čim je upravo po njemu, najpoznatiji slatkiš na svetu dobio ime koje i danas nosi.

Foto: Ian Burt

Poslednja izmena dana 18. oktobra 2015. u 05:59


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »