Često kada pristupamo rešavanju problema krećemo od fundamentalno pogrešnih pretpostavki. Da li to znači da, možda, suštinski ni ne razumemo problem, ili je u pitanju prosto greška u proceni, otvoreno je za diskusiju. Čak i da je problem na kraju rešen, neretko je do rešenja moguće doći na nekoliko načina, a toga postanemo svesni tek kada stignemo na cilj.

Hakovanje sistema upravo predstavlja prekrajanje uobičajnih putanja i mapa. Rešavanje problema na neortodoksni način, koje često podrazumeva da zaobiđemo ili preskočimo neka ograničenja. Da bi mogli zaobići pravila, prvo ih moramo dobro poznavati. Ako ih poznajemo, znaćemo i njihova ograničenja i slabosti.

Ako ste marketar, postoji mnogo pravila koja će vam pomoći da svoj posao uradite dobro. Ako ih ispoštujete, niko neće moći da kaže da svoj posao niste uradili valjano. Ipak, ako samo poštujete pravila, i hodate utabanom stazom, gotovo sigurno nećete postići nešto vanserijski.

U američkoj državi Džordžija postoji 159 okruga. Jedan od njih je i okrug Mekintoš, u kome živi malo manje od 15.000 ljudi. Lokalni šerif, Stiven Džesap, pre nekoliko meseci dospeo je u žižu međunarodne javnosti zbog krajnje zanimljive ideje za rešavanje problema sa lokalnim narko dilerima i bandama. U lokalnom listu objavio je oglas sledeće sadržine:

Pažnja narko dileri! Da li vaša konkurencija čini da gubite novac svakog meseca?
Mi nudimo BESPLATNU pomoć u eliminisanju vaše konkurencije!

Ispod naslova oglasa bio je i formular i broj telefona za anonimnu dojavu koji je bio besplatan.

Ali krenimo od početka. Zašto bi narko dileri prijavili sebi slične? U borbi za vrlo ograničeno tržište višak konkurencije rezultuje sniženjem cena, odnosno profitnih margina, a svi prisutni imaju manji udeo na tržištu, nego što bi imali da ih je manje. To na kraju urušava tržište.

Naravno, obični uzorni građani, takođe bi rado prijavili dilere, ali obični uzorni građani nemaju baš mnogo dodira sa njima. Oni koji imaju dodira sa njima, obično su kupci, u kom slučaju nemaju želje da prijave i ugroze sebe. Takođe, ljudi generalno ne vole da menjaju dobavljača kojim su zadovoljni.

Da li je kampanja urodila plodom?

Zvaničnih rezultata nema, ali jedno je sigurno – sada i vi znate za okrug Mekintoš u Džordžiji, bez dolara uloženog u promociju.

Foto: Alexander Cahlenstein

Poslednja izmena dana 18. oktobra 2015. u 19:51


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »