Mad Men je jedna od najpriznatijih serija poslednjih godina. I to nije slučajnost. Prožeta autentičnom atmosferom, bogata dobro razvijenim likovima i realističnim scenarijem, ima legiju fanova od 2007. godine. Radnja je smeštena u Ameriku 60-tih godina, ali lekcije o poslu koje se iz nje mogu izvući aktuelne su  i danas.

Glavni lik Don Draper, koga igra Jon Hamm, otelotvorenje je tadašnjeg brzog i okrutnog sveta njujorških marketinških agencija.
Heroj i antiheroj sa jasnom startnom tačkom – Sadašnjost i jasnim ciljem – Rezultati.
Često bismo ga mogli osuditi za životne odluke i postupke, ali od njega o poslu možemo mnogo da naučimo.

Ne odbijajte mogućnost da napredujete

Nove prilike, iako dobre, nekada mogu delovati preteće. Ipak, ne pruža se svima mogućnost da napreduju bez obzira koliko naporno rade da bi to ostvarili. Ako šansa naiđe vašim putem, iskoristite je.

Ostavite prošlost tamo gde pripada

Čak i za one koji su zadovoljni time gde se trenutno nalaze, iskustva iz prošlosti umeju da izazovu strepnju i nespokoj. Najbolje što možete da uradite je da prihvatite da je prošlost upravo to. Prepoznavanje trenutnog stanja u karijeri je jedini način da zaista budete prisutni i fokusirani.

Iskoristite kajanje za napredak, a ne za samosažaljevanje

„Mogla/o sam, trebalo je da“ ne vode nigde. Propuštene prilike mogu vas deprimirati ako o njima razmišljate. Samo zato što ste napravili grešku ili dve ne znači da ne treba ta nova iskustva koristiti kao pogonsko gorivo. Umesto da sedite sažaljevajući se, odvojite neko vreme da izanalizirate događaje, a onda krenite napred neosvrćući se.

Prihvatite promene raširenih ruku

Promena je neizbežan deo svakog životnog aspekta. Ona nikada nije nužno dobra ili loša, ona je prosto to – promena. Kretanje kroz život je samo po sebi izazov, ali će biti mnogo teže ako ne naučite da se prilagođavate. Ljudska bića imaju izuzetnu moć da se prilagode. Imajte to na umu kada se sledeći put nađete u kriznoj situaciji.

Ako nešto ne radi, promenite pristup

Nije uvek lako prodati proizvod ili uslugu. Ponekad su potrebne godine pokušaja i grešaka. Ako osećate da plivate protiv plime i da vaše tehnike ne donose rezultate vreme je da ih promenite. Jednostavna promena može iznedriti veliku razliku i onog momenta kada vidite da deluje brzo ćete naučiti da je fleksibilnost ključni faktor uspeha u kojoj god industriji da poslujete.

Nemojte samo pričati o stvarima, uradite ih

Sastanci mogu biti od ključnog značaja u procesu odlučivanja. Problem je ako postanu svrha sami sebi. Možete do sutra pričati o strategijama pridobijanja klijenta ili proboja na tržište, ali sve dok strategiju ne pretvorite u plan, a plan u niz konkretnih koraka stvari se neće pokrenuti.

Razmišljajte kao svoji kupci

Ključ uspeha nije uvek u dokazivanju da je neki proizvod ili usluga neophodan. Sigurno je sastavni deo, ali nije cela slika. Stil Don Drapera je da uvek razmišlja kao kupac. Prvo pitanje koje sebi treba da postavite je: „Da sam ja kupac, za šta bi mi konkretno ovo bilo potrebno“? Ovo pitanje može vas navesti da postavite još više pitanja, ali je to neophodno kako biste doneli ispravnu odluku o nastupu na tržištu.

Preuzmite odgovornost kada stvari ne idu baš najbolje

Najvažnije što možete naučiti od Don Drapera o poslu jeste da svi treba da snose odgovornost za svoje promašaje. Preuzmite odgovornost ako vaše odluke nisu dovele do željenog cilja i ne čekajte fer šansu. Ako niste zadovoljni ishodom, donesite nove odluke.

Još mnogo toga možete naučiti gledajući Don Drapera na delu. I zato, ako još uvek niste, pogledajte ovu seriju.

Foto: Jon Hamm, Mad Man © 2010-2016 AMC Network Entertainment

Poslednja izmena dana 17. jula 2016. u 06:03


Tamara Đenadić

Rođena je 1980. godine u Beogradu. Osnovne studije završila je 2003. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a kao dobitnik stipendije italijanskog ministarstva spoljnih poslova i master studije iz oblasti finansija na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. U bankarstvu…… Saznaj više »