Jedna od prvih asocijacija kada se spomene kompanija „Johnson & Johnson“ mnogima su puder i šampon za bebe. Međutim, to nije ni približan opis svega onoga što ova kompanija ima da ponudi različitim segmentima zdravstvenih praksi. „Listerine“, „Neutrogena“, „Clean & Clear“ samo su neki njeni brendovi prisutni na našem tržištu.

Od samog početka, „Johnson & Johnson“ bio je pionir u svojoj oblasti. Na primer, 1888. godine, prvi je lansirao komplete za prvu pomoć. Takođe, prvi masovno proizvođeni higijenski ulošci su njihova zasluga. Od tada, „Johnson & Jonhson“ je prepoznat kao začetnik brojnih prozvoda i praksi, a tokom godina postao je u tome prepoznat širom sveta.

Danas se proizvodi ove firme prodaju u više od 175 zemalja, a svoje laboratorije i pogone ima u više od 60 zemalja, odnosno 275 podružnica širom sveta.

Inovacije koje prave razliku

Sada već davne 1886. godine, braća Robert Vud Džonson, Džejms Vud Džonson i Edvard Mid Džonson osnovali su „Johnson & Johnson“ kompaniju u Nju Brunskviku, Nju Džerzi, SAD. Ono što ih je podstaklo na ideju osnivanja biznisa jeste namera da naprave hirurške zavoje, koji u to vreme nisu bili u širokoj upotrebi.

Prvi predsednik ove kompanije bio je Robert Vud Džonson, a do kraja devetnaestog veka, njihova primarna delatnost bila je poboljšavanje sanitarnih uslova u zdravstvenim ustanovama.

Do 1937. godine, ova kompanija pojavila se na tržištima Ujedinjenog Kraljevstva, Argentine i Brazila. Sedam godina kasnije, 1994. godine, svoje proizvode podelila je u ukupno tri kategorije: lekove, medicinske i dijagnostičke uređaje i proizvode za potrošnju.

Čuveni puder za bebe nastao je 1893. godine, a 1954. lansiran je ništa manje čuven šampon takođe za bebe „Johnson’s Baby Shampoo“ koji je obećavao da, ako se desi da upadne u oči mališanima tokom kupanja, neće izazivati suze. Ova linija brzo se širila, uključujući brojne proizvode da negu dečje kože i drugih kozmetičkih proizvoda, po čemu je, među širom populacijom, najviše i poznata.

Kupovinom „McNeil Laboratories“ u SAD i „Cilag Chemie, AG“ u Evropi 1959. godine, kompaniji „Johnson & Johnson“ po prvi put omogućeno je prisustvo i u oblasti farmacije. Jedan od prvih proizvoda „McNeila“ bio je lek protiv bolova za decu nazvan „Tylenol“ koji je mogao da se kupi isključivo na recept. Međutim, kada je ova kompanija postala vlasništvo J&J-a, lek je mogao da se nabavi bez recepta i tako je postao najšire preporučivan i upotrebljavan lek u istoriji ove kompanije.

Nedugo zatim, 1961. godine, belgijski „Janssen Pharmaceutica N.V.“ postao je deo J&J grupe, a njen osnivač dr Pol Jansen važio je za jednog od najinovativnijih i najproduktivnijih istraživača u oblasti farmacije dvadesetog veka. Ova kompanija i danas je jedna od vodećih na polju farmaceutskih istraživanja, a njena rešenja prisutna su u brojnim oblastima medicine, kao što su gastroenterologija, žensko reproduktivno zdravlje, mentalno zdravlje, neurologija, tretman za HIV/ AIDS i tako dalje.

Jedan od najzačajnijih izuma kompanije „Johnson & Johnson“ jeste koronarni stent. On je prvi put napravljen 1994. godine i nazvan je „Palmaz-Schatz stent“. Ovo dostignuće postalo je prava revolucija u kardiologiji – koronarni stentovi drže krvne sudove otvorenim, tako da krv može da se kreće do srca. Kasnije je još jedna kompanija u vlasništvu J&J giganta, „Cordis Corporation“, napravila prvi stent koji se može aktivirati pomoću leka, što sprečava začepljivanje arterija i na taj način spašava život.

Principi uspeha

Tajna uspeha ove kompanije je u – finansijskoj disciplini. Međutim, to je samo jedan od principa kojima se ona vodi i postiže rezultate. Drugi, i ništa manje važni su: fokus na budućnost, eksperti na čelu timova, postojanje svrhe koja se ne svodi samo na profit i – možda najvažnija – raznolikost unutar jedne jedine industrije. Ovaj poslednji princip uzima se kao najvažniji činilac uspeha J&J kompanije i on objašnjava kako je jedna kompanija, koja je davne 1886. godine počela sa proizvodnjom zavoja, danas lider na svom tržištu, sa više od 125.000 zaposlenih i godišnjim prihodom u poslednje dve godine ne manjim od 74 milijarde dolara.

Vilijam Veldon, bivši CEO ova kompanije, koji je na toj funkciji bio od 2002. do 2012. godine, jednom prilikom novinarima je ispričao priču o tome kako se naučni tim J&J susreo sa problemom za koji nikako nisu mogli da pronađu rešenje. Odlučili su da postave problem na interni sajt ove kompanije i istog tog dana javio im se naučnik sa druge lokacije i iz druge oblasti poslovanja J&J kompanije. On im je otkrio rešenje problema, zato što je to bila centralna tema njihove doktorske disertacije.

„Johnson & Johnson“ nastoji da svoje stručnjake drži i razvija pod sopstvenim krovom, a ne da traži nove ljude svaki put kada se za tim ukaže potreba. Osim toga, oni kažu da im je namera prilično jednostavna – da prate svoje kupce kroz kompletan životni vek – od pudera kada su bebe, pa do Efferdenta za čišćenje zubnih proteza koji će im trebati u starosti.

Poslednja izmena dana 14. marta 2016. u 01:00


Ina Borenović

Ina je master psihologije, sa raznolikim iskustvom: od regrutacije i selekcije vojnog kadra, konsaltinga iz oblasti ljudskih resursa, pa sve do pisanja, predavanja, bavljenja psihologijom marketinga i preduzetništva. Sertifikovani je trener asertivnosti, sa završenim edukacijama iz grupne analize (osnovni nivo)…… Saznaj više »