Početkom sedamdesetih godina prošlog veka računari su se polako probijali u sve pore poslovanja a nove mogućnosti su se otvarale iz dana u dan. Automatizacija, ubrzavanje, standardizacija su bile svima u mislima. Do tada, svaka prodavnica je imala svoj sistem cena, a uglavnom se to svodilo na lepljenje cena na svaki komad svakog proizvoda.

Kada bi kupac pokupio šta je želeo, osoba na kasi je ukcavala cenu po cenu i sabirala. Dug i mučan proces, naročito u vreme rasprodaja i velikog interesovanja. Udruženje prodavaca je odlučilo da pokuša da standardizuje stvari. Raspisali su konkurs za idejno rešenje za nešto što su nazvali Univerzalni kod proizvoda (Universal Product Code). Mnogi veliki igrači su se zainteresovali za priču, i svako je pripremio prezentaciju, dizajn studiju i svu prateću dokumentaciju. Jedino usmerenje koje su dobili je da bi uređaj koji očitava trebao da bude infra-crveni skener i da rešenje mora biti jednostavno, u dve boje i lako za očitavanje i nedvosmisleno, tj. da mogućnost greške bude maksimalno snižena.

Predlozi su bili razni. Neki su bili simpatično osmišljeni, atraktivni, zanimljivi geometrijski oblici, i uglavnom je to lepo očitavao sistem. Ali… uglavnom dobro nije dovoljno dobro u ovakvim situacijama. Potrebno je bilo postaviti proizvod tj nalepnicu na specifičan način, pod specifičnim uglom. A onda je došao IBM…

Njihov dizajn je bio potpuno spartanski, debele i tanke linije. Umesto dugih i zamornih prezentacija, studija i svega, predložili su da urade demonstraciju na realnom primeru. Na kutiju sapuna zalepili su svoju nalepnicu i provukli je velikom brzinom kroz skener. Očitao je bez greške. Ponovili su to 10ak puta i svaki put rezultat je bio isti. Jednostavno, ne preterano lepo rešenje, ali besprekorno funkcioniše.

Najlepša prezentacija na svetu i najbolji prezenter, u okolnostima gde je ishod zaista važan, ne mogu pobediti najbolje rešenje.

Poslednja izmena dana 17. januara 2016. u 18:01


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »