Honda je 1959. stigla na Američko tržište. Prodavali su svoje male motorcikle i tržištu se to dopalo. Prva ozbiljnija aktivnost što se oglašavanja tiče, došla je par godina kasnije, a 1963. po prvi put odvajaju milionske budžete i uzimaju jednu od vodećih agencija. Rezultat? Totalna dominacija. Preko 70% na momente i 80% tržišta u svojim rukama.

Tako je bilo i krajem sedamdesetih godina u Kaliforniji. Motorciklistička kultura je cvetala, a Honda je bila dominantni lider tržišta. Odlična ponuda, motorcikli za najrazličitije profile ljudi, cena koja je odgovarala svima. Ostali japanski proizvođači su tražili svoju šansu, ali bilo je jako teško i skupo izboriti se za svoju poziciju.

1979. godine Honda odlučuje da pokrene veliku kampanju sa cijem da zakuca svoje lidersko mesto, a slogan je:

Honda: Follow the leader

Na ogromnom posteru, na najatraktivnijem mestu, sa leva na desno Hondin novi motorcikl. Impozantno? Svakako! Ali, Yamaha je saznala za ideju pre njene realizacije, i sa svojom agencijom odlučila da im pomrsi planove. Na poziciji desno u odnosu na Hondu (tako da izgleda kao da je njihov poster ispred), uradili su reklamu sa novim Yamaha motorom i sloganom:

Yamaha: Don’t follow anyone

Dobili su ogroman prostor u medijima i na taj nacin izgradili polaznu osnovu za svoj ozbiljniji ulazak na tržište SAD.

Nekoliko decenija kasnije Audi, BMW i Bentley su uradili sličnu stvar, ali o tome neki naredni put 🙂

Foto: haru__q

Poslednja izmena dana 8. novembra 2015. u 03:59


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »