Da li znate kako ćete postaviti dobru osnovu za vašu kompaniju?

Napravite proizvod vrhunskog kvaliteta, po najnižoj ceni, i isplatite najvišu platu vašim zaposlenima koji su spremni da budu prvi kupci onoga šta proizvode.

Toliko je jednostavno.

Da li postoji bolji promoter od onog koji taj proizvod ili uslugu stvara, a pritom je spreman da za to i plati? Vrhunski kvalitet po najnižoj ceni? Moguće.

Zašto nemamo više takvih kompanija kada je formula veoma jednostavna? Opet, vrlo jednostavno. Postoje vlasnici koji započinu svoj preduzetnički život na ovaj način. Sa jasnim ciljem, malo altruizma u povoju koji izrasta u sistem koji su zamislili. Ipak, vremenom se stvari menjaju i na neka mesta dolaze ljudi koji imaju drugačije ciljeve, a prvobitni vlasnici odlaze u penziju ili se povlače sa ključnih pozicija.

Kompanije prerastaju u korporacije ili korporacije kupuju kompanije i stavljaju ih pod svoje okrilje. Tada se vrednosti i organizacija menjaju i dobijaju neke druge smernice.

Zar ne mogu te korporacije da imaju slične ideje kao i kompanije? Svakako. Ali, u tom moru pravnih lica postoje i neka druga egzotična stvorenja: investicioni fondovi, investitori, banke… To su prvi VELIKI kupci vaše kompanije.

Štap uvek ima dva kraja. Kupac je onaj koji od vas kupuje proizvod i koji hrani vašu kompaniju, ali isto tako kupac može biti i onaj koji želi VAŠU kompaniju u svom “portfoliju”.

Svi žele kvalitet, iako možda ne mogu da ga priušte (svaka vrsta kupca), ali itekako žele da apsorbuju deo tog kvaliteta kako bi oko sebe stvorili osećaj koji kvalitet (i vaš brend) nosi.

Prvi kupci

Vaši zaposleni su prvi kupci koji treba da vrednuju kvalitet i budu spremni da naplate kvalitet koji nude. Onda kada svoje usluge ili usluge svoje kompanije nude jeftino ili besplatno time obaraju vrednost svog rada. Time nisu učinili uslugu nikome, a ponajmanje onome ko je  uslugu ili proizvod kupio po nerealnoj ceni.

Da li znate koji je auto najbolji?

Naravno – firmin.

Taj lakomisleni pogled na stvari samo zato što one nisu njihovo vlasništvo predstavlja najgori oblik bolesti iz zaostavštine. Kada pokaže da mu je stalo do hardvera ili znanja koje dobija i kada ga vrednuje kao da je njegovo, zaposleni ima šansu da napreduje jer pokazuje osnovno kućno vaspitanje, a to je poštovanje tuđeg rada.

Vaši kupci (prvi su zaposleni) bi trebalo da cene svoj rad i rad svojih kolega, a zatim i rad svih ostalih u lancu koji obezbeđuju da proizvod ili usluga stignu do krajnjeg kupca.

Oni treći kupci…

Sva ona ostala egzotična pravna lica imaju, uglavnom, drugi plan, a to je da apsorbuju vaš brend ili posao. Cilj je dobijanje tržišnog udela kao i maksimalni profit. Pametan plan podrazumeva ostanak prvobitne ekipe kako bi se kvalitet održao dovoljno dugo dok se ne izvrši transformacija i ozbiljno smanjenje troškova.

Kupci od kojih kompanija živi

To su oni ljudi koji kupuju neprestano, čiji komentari vas teraju da adaptirate svoje poslovanje, podignete kvalitet, napravite nove proizvode. Drugim rečima, unose krv kompanije (novac) u krvotok i obezbeđuju da se menjate i budete još bolji.

Kažu da niko ne može da pobedi kupca jer su sve karte u njegovim rukama. To je tačno. Ali, možemo mu pomoći da izabere baš nas.

Napravite proizvod vrhunskog kvaliteta, po najnižoj ceni, i isplatite najvišu platu vašim zaposlenima koji su spremni da budu prvi kupci onoga šta proizvode.

Poslednja izmena dana 11. novembra 2016. u 00:26


Ivan Rečević

Menadžer i operativac marketing tehnologija (marketing technologist), vodi konsultantsku kuću Gaia Consulting od 2007.godine. Do kraja 2015-te vodio je sektor analitike i bio jedan od vlasnika digitalne marketing agencije Huge Media. Sa više od dve decenije iskustva u IT industriji,…… Saznaj više »