Iako ih sigurno nećete pronaći u opcijama na Google Translate-u, za LEGO kocke slobodno možemo reći da predstavljaju jezik za sebe. Okupite u jednu prostoriju ljude koji pričaju različitim jezicima i dajte im LEGO kocke. Nakon toga slobodno se možete opkladiti da će se, bez upotrebe reči, sporazumeti upotrebom LEGO kockica i da će stvoriti nešto.

Istorija ovog brenda počinje 1932. godine kada je Ole Kirk Christiansen osnovao kompaniju za proizvodnju drvenih proizvoda u svojoj rodnoj Danskoj. Osnovna proizvodnja bazirala se na merdevinama i daskama za peglanje.

Velika finansijska kriza 30-tih uticala je značajno na obim prometa svih proizvoda osim jednog, prilično sporednog za ovu fabriku. Prodaja dečijih igračaka odolevala je svim naletima ekonomske krize.

Iz problema se rodila prilika, a iz te prilike nastale su prve, drvene LEGO kocke.

Reč LEGO potiče od dve danske reči Leg i Godt što zajedno znači „dobro se igrati“. Nekoliko godina nakon kreiranja ove složenice Ole je saznao da Lego na latinskom znači „sastavljati“ što se, neplanirano, ispostavilo kao pun marketinški pogodak.

U početku fabrika je brojala 7 stolara entuzijasta koji su pronalazili veliko zadovoljstvo u radu na novim proizvodima.

Nesrećnim slučajem 1940. godine prva fabrika izgorela je u požaru, ali i iz tog problema rodila se još jedna dobro iskorišćena prilika. Ole i njegov sin Godtfred su, nakon požara, odlučili da promene pravac proizvodnje i nabavili uzorke plastičnih kocki za igru iz Velike Britanije.

To je bila odlična  poslovna odluka.

Plastične LEGO kocke patentirane su kao proizvod 1958. godine i od tada one u potpunosti zamenjuju drvenu verziju.

Ako biste danas naišli na kocku proizvedenu te godine ona bi se savršeno uklopila u set koji ste juče kupili. Ako biste sutra naišli na kocku proizvedenu 1963. godine nju biste takođe mogli uklopiti u bilo koji set, a pored toga imali biste u rukama prvu verziju napravljenu od ABS netoksične plastike koja ne menja oblik ni boju čak ni posle 40 godina.

Ono što je značajno uticalo da LEGO postane brend koji ljudi zaista vole je njihov poslovni koncept saradnje sa kupcima. Tek nakon detaljnog ispitivanja njihovih potreba i želja razvijaju se novi proizvodi. Rezultat takvih saradnji je i jedan od najuspešnijih i najprodavanijih proizvoda – LEGO voz setovi.

Ljubav između LEGO-a i njegovih fanova oduvek je bila fenomen. Iako nikada nije bio najjeftinije zadovoljstvo to nije bila prepreka da se oformi čitava armija fanova.

7-og juna 1968. godine otvoren je LEGOLAND park na 59 hektara za sve ljubitelje ovog brenda. Koliko su oni željno isčekivali ovaj potez pokazuje i to da je tokom prve sezone park posetilo čak 625 hiljada ljudi.

Godine 1980. deo verne armije izgradio je kulu od LEGO kockica visoku 13,1 metara. Od tada pa do danas svako sledeće graditeljsko dostignuće bacalo je u senku one prethodne i iznova pokazivalo koliko je LEGO voljen brend.

Kasnih 90-tih izgrađen je toranj visok 24,88 metara koji je ušao i u Ginisovu knjigu rekorda, a 2008. godine izrađen je još jedan, u LEGOLAND Windsor zabavnom parku, u visini od 30,48 metara sa 500 hiljada utrošenih kocki.

Najnoviji Ginisov rekord postavljen je u junu 2015. godine u Milanu, sa kulom visokom 35 metara. Ali tu sigurno nije kraj ovakvim dostignućima.

I pored izrazito žustre konkurencije u industriji igračaka, LEGO je uspeo da ostane zanimljiv generacijama ljudi širom sveta. Kako je moto kompanije „Samo je najbolje dovoljno dobro!“ još jedna sigurna opklada je i da će budućnost doneti nove podvige, kako samog LEGO-a tako i ljubitelja ovog brenda.

Foto: Jeff Eaton

Poslednja izmena dana 12. juna 2016. u 03:34


Tamara Đenadić

Rođena je 1980. godine u Beogradu. Osnovne studije završila je 2003. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a kao dobitnik stipendije italijanskog ministarstva spoljnih poslova i master studije iz oblasti finansija na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. U bankarstvu…… Saznaj više »