U nadi da će vam loši saveti koje su dobili drugi preduzetnici, upitani od strane Fundere pomoći da sami uvidite njihove konstruktivnije alternative, a i da ih ne dajete drugim preduzetnicima čak iako su se u vašem iskustvu pokazali kao dobri, nastavljamo gde smo stali i donosimo vam još sedam takvih priča.

7. „Tvoja ideja mora biti u potpunosti nova.”

„Najgori savet koji sam ikad dobio bio je: „Osmisli ideju koja je izvan ovog sveta, nešto što nikada do sada nisam video.” Šta taj savet uopšte znači? Ova osoba bi mogla da mi kaže i da kupim listić za lutriju za slučaj da budem srećni dobitnik.

Kao suosnivač uspešnog i rastućeg biznisa, savet koji bih radije dobio na početku je: „Koji problem pokušavaš da rešiš, zašto je to velik problem i koje veštine i resurse imaš da bi rešio taj problem?”

Postaviti ideje na ovaj način obezbeđuje biranje onih koje imaju veću šansu za uspeh. Radije bih veliki problem nekome predstavio kao rešiv, nego kao nešto što i nije pravi problem ili je nešto što se na taj način ne može rešiti.” – Enton Di Buncio, VIATechnik (COO)

8. „Posluj sa bilo kime.”

„Najgori savet koji sam dobila bio je da gradim ogromnu mrežu kontakata.

Dobila sam savet da bi trebalo da radim sa bilo kime umesto da ciljano razvijam svoju mrežu. Iscrpljivala sam se jureći okolo da steknem kontakte bez ikakvog targetiranja. Ono što bi bilo bolje – i što se za mene pokazalo kao dobro – je da se usmerim i pronađem svoje mesto na tržištu, a odatle i da gradim svoju mrežu.” – Lisa Čestain, Money Coach

9. „Nikada nemoj nikoga zaposliti.”

„To je bar lako, najgori savet koji sam ikad dobio bio je: „Nikada nemoj nikoga zaposliti.”

Ovaj savet me je iznenadio i nisam nameravao da ga poslušam. Zapravo, oglušivanje o ovaj savet bila je najbolja stvar za rast i uspeh moje agencije.

Prilično je skupo oslanjati se samo na sebe za svaku odgovornost koju vaš biznis od vas zahteva. Umesto reći nekome da ne zapošljava ljude, bolji je savet upozoriti ga da na vreme počne da polako skalira i delegira pojedinačne zadatke pojedinačnim zaposlenima. Mali biznisi često greše u tome što pokušavaju da zaposle superstarove koji mogu „da rade sve”, ali to se na kraju ne završi dobro. Pronađite talentovanu osobu koja ima iskustva u nekoj oblasti i želi da radi taj tip posla. Tako ćete izgraditi motivisan, snažan tim koji vas podržava i daje vam mir potreban za fokusiranje na ono u čemu ste najbolji.” – Džerald D. Vinči, Vinci Digital Marketing (vlasnik)

10. „Nikada nemoj imati poslovnog partnera.”

„Tokom godina sam dobio tonu loših saveta, ali kao najgori izdvajam onaj koji kaže da izbegavam da imam poslovnog partnera.

Iako sam siguran da su mnogi preduzetnici imali loša iskustva sa poslovnim partnerima, uspeh koji je moja kompanija postigla je direktno i neraskidivo povezan sa mojim poslovnim partnerom. Savet koji bih mogao dati umesto ovog koji sam dobio je: „Pronađi iskrenog poslovnog partnera sa različitim setom veština, koji komunicira istim stilom kao i ti.” – Majk Katanja, PromotionCode (CTO)

11. „Zaposli što je moguće više ljudi.”

„Kada posao počne da se razvija, mnogi vlasnike malih biznisa savetuju da počnu masovno da zapošljavaju. Bolji savet je, zapravo, ne zapošljavati previše.

Imati dug platni spisak nije dobra stvar, a još je gore kada zaposleni nemaju posla tokom mirnijih peorioda. Umesto toga, fokusirajte se na ključnu grupu zaposlenih i, ako i kada zapošljavate, tražite kandidate koji su na svojim prethodnim pozicijama pokazali inicijativu i pomagali u rešavanju problema.” – Debra Svini, MyCorporation.com (CEO)

12. „U redu je muljati sa činjenicama.”

„Najgori poslovni savet koji sam dobio je da je u redu lagati u vezi sa detaljima vašeg biznisa – dokgod ste u stanju da isporučite uslugu koju nudite. Ova osoba, moj tadašnji poslodavac, često je preterivao u vezi sa brojem zaposlenih koji su tada radili u firmi, što mi je uvek išlo na živce. Radio sam u prodaji u ovoj firmi i često bih se našao u situaciji da objašnjavam potencijalnim i novim klijentima zašto su im stvari koje im je osnivač kompanije rekao neistinite. To je stvaralo atmosferu nepoverenja koju je bilo teško prevazići.

Bolji savet bio bi reći da je dobro gajiti profesionalan imidž kako bi se vaš biznis činio kao dobro organizovan i strukturisan, ali ne bi trebalo direktno lagati o činjeničnim informacijama kao što su broj zaposlenih, postojeći klijenti, partneri i prihodi. Naglasite svoje snage i istaknite ih u odnosu na slabosti.” – Lio Velder, ChooseWhat.com (osnivač)

13. „Uloži sve svoje resurse.”

„Najgori savet koji sam dobila kao vlasnica firme bio je kada mi je neko rekao da moram da uložim sve da bih pobedila svoju konkurenciju. Zbog toga smo odlučili da uložimo mnogo novca na mesečnom nivou za Google oglašavanje i pokušamo da povećamo svest o svom biznisu u odnosu na konkurenciju.

Nakon što smo nekoliko meseci radili stvari na osnovu tog saveta, došli smo u veliki problem i borbu. Umesto da smo odustali, uzeli smo stvari u svoje ruke i povukli te oglase. Na našu radost, mnogo poseta na sajt je došlo organski, kroz druge marketinške napore. Od tada, savete drugih ljudi uzimamo sa dozom rezerve i oslanjamo se na svoj osećaj!” –  Neli Ejkalp, CorpNet (CEO)

 

Nastaviće se…

Poslednja izmena dana 29. avgusta 2017. u 01:00


Ina Borenović

Ina je master psihologije, sa raznolikim iskustvom: od regrutacije i selekcije vojnog kadra, konsaltinga iz oblasti ljudskih resursa, pa sve do pisanja, predavanja, bavljenja psihologijom marketinga i preduzetništva. Sertifikovani je trener asertivnosti, sa završenim edukacijama iz grupne analize (osnovni nivo)…… Saznaj više »