Nova godina je uveliko stigla, a sa njom i potreba da se neke stvari promene. Tačnije, da se proceni kako su do sada funkcionisale i šta je ono što može da se učini da postanu još bolje. Jedna od takvih stvari mora biti i vaša marketinška strategija, pošto je ona jedna od najživljih stvari u vašoj firmi. Na nju utiče mnoštvo faktora koji donose zahtev za njenim konstantnim monitoringom i unapređivanjem.

Saveti o tome na koji način možete optimizovati svoju marketinšku strategiju, a koje ćemo opisati u nastavku, svakako se odnose na digitalni marketing. A vremena kad su ljudi masovno kliktali na banere su prošla (ako su ikad i postojala?). Jedno istraživanje je pokazalo da će ljudi od 18 do 34 godine starosti radije izbeći baner i digitalne oglase nego generacije navikle na TV, radio i novine. Tačnije, 54 korisnika interneta uopšte ne klikće na banere i oglase.

Zato, da bi vaš biznis ne samo opstao, već i rastao, potrebno je da taj rast prati i adekvatna marketinška strategija. Ukoliko je sprovedena kako treba, ona će ga podstaći, a ne samo pratiti. U te svrhe vam donosimo nekoliko saveta koji će vam pomoći da unapredite svoju strategiju.

1. Potrebe kupaca, a ne zvona i praporci

Lako se može desiti da je vaš marketinški tim (ma koliko ga ljudi činilo – samo vi ili njih desetak) zauzet stvarima kao što su prisustvo vašeg brenda na internetu i razvijanje proizvoda ili usluge, pa se dogodi da se najvažnije stvari „ispuste”.  Jedna od tih stvari je – briga o kupcima.

Kad se radi na izgradnji prisustva brenda na mrežama i internetu, najviše pažnje poklanja se brojkama koje su pokazatelji uspešnosti vaše kampanje. Međutim, ma kako brojke – konverzije, broj ljudi koji je kliknuo, pogledao, zadržao se na sajtu određen broj sekundi i minuta i slično – bile važne, ako privučete kupca i potom on dobije razočaravajuću uslugu, uzalud su vam svi brojevi i skupe kampanje. Zato, nemojte najvažniju stvar nikada gubiti iz vida, a to je briga o kupcima, o njihovom iskustvu tokom interakcije sa vašim brendom, kako u online, tako i u offline okruženju.

2. Pratite SEO trendove

Optimizacija vašeg sadržaja za pretraživače je živa stvar, koja se stalno menja i čije trendove je neophodno ne samo da pratite, već i da se vraćate na svoju uspostavljenu SEO strategiju i revidirate je u skladu sa onime što se dešava oko vas. Stručnjaci za SEO kažu da bi njena revizija trebalo da se odvija na kvartalnom nivou. Ako u obzir uzmemo da Google godišnje više od 500 puta godišnje apdejtuje svoj algoritam za SEO, onda je jasno zašto su ključne reči i sve ono što radite u okviru optimizacije sadržaja među prioritetnim zadacima svakoga ko se ozbiljnije bavi (digitalnim) marketingom.

3. Blogovi nisu izašli iz mode; naprotiv!

Kad smo već kod SEO strategije, pravljenje svežih, jedinstvenih i redovnih objava na vašem sajtu će učiniti čuda za vašu poziciju na Google-u. A koji je bolji alat za to od blogova? Sadržaj na blogu pomoći će podizanju saobraćaja na vašem sajtu i stranicama na društvenim mrežama.

Nemojte zaboraviti da je svaki blog post koji napravite još jedna stranica vašeg web sajta koja će biti indeksirana, što znači da će put vaših kupaca do vas biti kraći. Aktivan, živ, zanimljiv i relevantan web sadržaj je nezamenljiv; neće ga izgurati nijedna SEO fora, a osnovna mana mu je što zahteva ozbiljan rad na postovima. Međutim, ta mana je zanamerljiva, ukoliko znate kako pametno da koristite blog kao kanal komunikacije sa svojom ciljnom grupom.

4. Pružite šansu drugim formama sadržaja

Ušuškali ste se u ideju da je dovoljno što ste pronašli forme sadržaja idealne za svoje kupce? Ništa od toga. Pošto vidimo kojom brzinom se trendovi u ovoj oblasti razvijaju, opstaju i postaju stvar prošlosti, potpuno isto je i sa sadržajem. Danas su videi, podcastovi, YouTube kanali, webinari i tome slično podjednako važni kao blog; u zavisnosti kome su namenjeni. Zato, nema dremanja, već ponovo na osluškivanje ciljne grupe – šta rade, gde gledaju, na kojim su mrežama i kako do njih doći – pitanja su na koja odgovor stalno morate tražiti iznova.

5. Redefinišite svoje mejling kampanje

Mislite li da je email marketing postao beskoristan? Da više niko ne čita newslettere? Da su ljudi toliko ugušeni spamom da ne razlikuju dobru ponudu od nigerijske prevare u svom inboksu? Pogrešno!

Email marketing još uvek spada u jedan od najboljih načina da se obratite svojoj ciljnoj grupi, a njegova osnovna prednost je ta što funkcioniše na mnoštvu različitih platformi. Zahvaljujući popularizaciji mobilnih uređaja, otvaranje mejlova poraslo je za 180 procenata od 2014. godine. Zato još uvek nije vreme da se email marketing proglasi zastarelim, već baš suprotno: mobilni uređaji doneli su mu novu dimenziju i, samim tim, važnost.

6. Društvene mreže su prevashodno kanal komunikacije

Za mnoge biznise, društvene mreže su primarni marketinški kanal. Međutim, one su više od toga: mesto gde vam se kupci obraćaju za pomoć ili više informacija. To je važno da imate na umu. Zato se, kad su u pitanju mreže, ne bavite samo postovima i plaćenim reklamama, već i podrškom kupcima. Jedna studija pokazala je da se čak 67% kupaca nekom brendu obraća preko društvene mreže u svrhe korisničke podrške, pa zato budite na to spremni.

7. Mobilnost više nije opcija

Odavno – a posebno 2018. godine – nije prihvatljivo da neka vaša kampanja izgleda svemirski na desktopu, a kad se pogleda sa mobilnog telefona, svi pikseli mukom ponikoše, i u crnu zemlju pogledaše. U ovom slučaju, šta ćete sa korisnicima koji svoj sadržaj gledaju isključivo putem tableta ili telefona?

Ako ste se u 2017. godini još i nekako provlačili sa kampanjama koje nisu optimizovane za različite platforme i uređaje, onda 2018. mora biti godina u kojoj ćete ispraviti taj, ali i sve ostale, stvarne ili potencijalne propuste.

Nova godina doneće nam svima, sasvim sigurno, nove pobede, nove lekcija i nova iskustva, a znajući kojoj brzinom se trendovi u digitalnom marketingu menjaju i unapređuju, ova godina doneće i izazov da se ostane u sedlu – u toku sa svime što se dešava i što je važno da znate o svojoj ciljnoj grupi i kanalima putem kojih im se obraćate.

Poslednja izmena dana 15. januara 2018. u 20:51


Ina Borenović

Ina je master psihologije, sa raznolikim iskustvom: od regrutacije i selekcije vojnog kadra, konsaltinga iz oblasti ljudskih resursa, pa sve do pisanja, predavanja, bavljenja psihologijom marketinga i preduzetništva. Sertifikovani je trener asertivnosti, sa završenim edukacijama iz grupne analize (osnovni nivo)…… Saznaj više »