… već je znanje dobro se „prodati“

Ovaj tekst bih pre svega posvetio poslodavcima, kako onima koji već zapošljavaju ljude, tako i onima koji tek planiraju da krenu sa poslom. U istom bih pričao o ljudima – reklamama ili kako ja volim da ih zovem predstavljači. Kada bih napravio sažetu definiciju predstavljača, ona bi glasila „Predstavljač je lice koje sebe aktivno promoviše kao najzauzetijeg radnika, sa najvećim i najtežim obimom posla, sve to praćeno teškim uzdisajima i samosažaljenjem, ali koje uprkos tome postigne da pročita sve dnevne vesti i magazine, obiđe društvene mreže, zna sve o svakome u kolektivu i prvo napusti radno mesto“. Mislim da ste stekli dovoljan uvid u kom pravcu će ići ovaj tekst i ono što sam dalje želeo da napišem jeste da ukoliko među vama ima onih koji bi se možda osetili prozvanim ili uvređenim zbog ovog teksta da me na vreme isključe, ali sam se onda setio jedne od najvažnijih karakteristika predstavljača, a to je da oni koji su predstavljači dovoljno dugo uspeju čak i sami sebe da ubede da oni to nisu. Upravo zato iskreno verujem da neće biti mnogo onih koji bi se osetili prozvanim, ali ako sam Vas za trenutak iznervirao onda možda baš u vama leži predstavljač.

Dragi poslodavci, obraćam se najpre vama, mislim da je predstavljač zajedno sa nekim inspekcijama jedno od najgorih stvari koje mogu da Vam se dese. Pritom i vrlo skupa stvar. Zato je vrlo važno tu pojavu uočiti na vreme i istu što pre zameniti ili je bar ignorisati kako ne bi upali u njene zamke. Zamke predstavljača su jako zamršene i utvrditi da li je neko predstavljač ili ne može da predstavlja veoma težak posao. Zato bavljenje ljudima iako vrlo često osporavano predstavlja jedan od jako značajnih aspekata poslovanja. Da bi predstavljača uočili neophodno je baviti se ljudima temeljno i na vreme. Procena radnog učinka koji se materijalizuje na različite načine treba vam biti jedno od osnovnih ideja vodilja kada procenjujete da li je neko predstavljač ili ne. Predstavljači su dakle osobe koje se predstavljaju da su uvek zauzete, stalno u nekoj gužvi, ništa ne mogu da postignu od previše obaveza i slično, ali kada sumirate radni dan na kraju vidite da predstavljač nije uradio puno toga. Na žalost ovakva reklamiranja prilično često prolaze kod poslodavaca i predstavljači na konto dobre reklame zarade više nego da su stvarno radili posao o kome toliko pričaju. E, upravo zato je znanje dobro se „prodati“. Međutim, vaša firma opstaje najviše zahvaljujući ponesenom teretu onih koji od svog posla ne prave „bauk“, koji svoje radne obaveze i zadatke jednostavno prihvate i odrađuju. To ne znači da oni o poslu ne govore, komentarišu ili pričaju, naprotiv oni su prilično u tome, ali na kraju dana iza njih stoje činjenice i dela. Iako to možda nije pravilo čini mi se da najviše nestručnih ljudi leži među predstavljačima i oni koriste dobru masku da svoje neznanje sakriju napadanjem drugih i preuveličavanjem svojih obaveza.

Složićete se da su predstavljači ipak skupi, zar ne? Zato pažljivo birajte i vršite redovne procene radnog učinka i radnih sposobnosti svojih zaposlenih i pritom se pazite da zbog predstavljača ne ostanete bez onih koji zaista rade. Neko je rekao  da ukoliko smatrate da su vam stručni ljudi skupi, platite one koje su nestručni pa ćete videti koliko to košta.

Do sledećeg predstavljanja…

Poslednja izmena dana 30. januara 2017. u 22:04


Miljan Ćupurdija

Diplomirani pravnik, zaposlen u privrednim društvima Polet i Belica kao menadžer za pravne poslove i ljudske resurse. Obavlja funkciju predstavnika rukovodstva za IMS (QMS, EMS i OHSAS). Uređivanje poslovanja i funkcionisanja preduzeća shodno sistemu kvaliteta mu predstavlja poseban izazov i…… Saznaj više »