Da li je vaš interes da budete rame za plakanje zaposlenima i da imate mnogo novih drugara koji rade za vas jer želite da se osećate prihvaćenim?

Da li je vaša misija da opismenite one koji ne znaju puno i da od njih napravite korisne članove društva?

Da li je vaša vizija da svoje interese prenesete drugima kako bi i oni radili isto što i vi?

Ne bih da vas plašim ili razuveravam ali su ovo sve putevi koji ne vode nikuda. Bitna stavka pre početka formiranja kompanije je da razgraničite realan interes, cilj i viziju, od potreba i nekih ličnih problema koje želite da rešite.

Zašto je to tako?

Vi kao preduzetnik čiji je interes da obezbedi kvalitetan život sebi i svojim zaposlenim, unutar pravnih okvira države u kojoj živi, primarni cilj je da budete pozitivni (finansijski) da možete da isplatite plate, platite poreze, obezbedite kvalitetno okruženje za rad u zdravoj radnoj atmosferi.

Ako princip kompanije zasnivate na obrnutim principima i izokrenutim ciljevima – pišite propalo.

Najbitnija stvar pored trougla zvanog ICV (interes, cilj, vizija) je sagledavanje realnosti. Možete biti i nerealni i pucati ka zvezdama (tako vam nikada ruke neće biti u blatu – Leo Burnet), gurajući kompaniju prema uspehu ili propasti, jer nema sredine, ili ćete biti obazrivi i okom sokolovim pratiti tokove novca, troškove, poslove, zadovoljstvo klijenata.

Prvi put je put individue koja ne obraća pažnju na ljude iza sebe, dok je drugi put nekoga ko gradi zdrave temelje poslovanja dajući osnovu kompanije ili firme za primer.

Tokom vašeg bistvovanja u vašoj kompaniji, vi ćete biti osoba ili figura kojoj će ljudi dolaziti sa pitanjima, vaše odluke i samouverenost će biti osnov stizanja do cilja koji jurite, ljudi će se oslanjati na vašu figuru i plan koji imate i koji delite. Vi ste stub kuće koju gradite i ako komponente nisu jasne i plan nije formiran i podeljen kako bi svi zajedno išli tim putem i ako ga ne pratite sa pažnjom, kuća će se srušiti.

Zamislite vlasnika biznisa ili preduzetnika kao generala koji je prošao kroz mnoge bitke, preživeo i nizao činove i epolete. On nije samo školovan – on se kalio da bi danas i sutra bio ono što je želeo da bude.

Sva iskustva, prečice, autoputevi kojima kompanije idu su za njega osnovica pravljenja nove firme koja je spremna da izađe na crtu. Tu nema mesta za one sa slabim živcima ili malodušnošću, jer put nikada nije lak.

Zamislite da odlazite na reli Pariz – Dakar. U početku je jednostavno kako bi se mašina zagrejala a zatim počinju ozbiljne stvari i potpuno drugačiji put. Logistika je neophodna, dobro planiranje krucijalno, a staloženost Bude … večno.

Biti ortak ili prijatelj sa zaposlenima može da se desi i taj momenat je neminovan ukoliko nemate čvrstvu volju i fokus na interes. Svi oni rade za vas kako bi ispunili vaš cilj po vašoj viziji. Prosto je neverovatno koliko mnogi koji započinju posao zaboravljaju ovu najbitniju stvar.

Mnogi ljudi ne žele da dele sve nedaće i probleme sa kojima se preduzetnik suočava. Mogu da stvore saosećanje ali se od istog ne živi. Ljudi žele da se bave sopstvenim problemima i da žive svoje živote. Nabacivanjem sopstvenih problema ili problema kompanije na leđa zaposlenih stvarate problem sebi kao preduzetnik.

Narodna mudrost koja ne izlazi iz mode je

Čist račun – duga ljubav

nije tu da bi podcrtala neophodnost plaćanja ljudi, već da bi objasnila liniju razgraničenja između vas i zaposlenih.

Pošteno plaćen čovek (pod pošteno – mislim na tržišnu vrednost posla u staloženoj atmosferi bez ludila nasumičnih izliva kreativnosti bez rezultata preduzetnika) ne treba ništa do jasnog plana i cilja koji treba da ispuni. Takvi ljudi su najsrećniji i najproduktivniji.

Vaš interes su takvi ljudi – jer ljudi su ti koji će završiti posao koji ste vi stvorili. I nikada ne zaboravite ko je vlasnik a ko je zaposlen. Oni rade za vas a ne vi za njih.

Vi obezbeđujete posao, u normalnoj atmosferi, radnom vremenu za novac.

Dobro vreme i kvalitetne materijale vam želim.

Poslednja izmena dana 31. avgusta 2015. u 18:16


Ivan Rečević

Menadžer i operativac marketing tehnologija (marketing technologist), vodi konsultantsku kuću Gaia Consulting od 2007.godine. Do kraja 2015-te vodio je sektor analitike i bio jedan od vlasnika digitalne marketing agencije Huge Media. Sa više od dve decenije iskustva u IT industriji,…… Saznaj više »