Ako čovek koji je “jednom došao 2 puta” i “uspeo da, od 5 kilograma kupusa, skuva 14 litara pasulja”, koristi neobičnu marketinšku foru za svoj posao, onda je to, složićete se, dovoljna preporuka da je i sami primenite.

Dakako, pričamo o “Teksaškom rendžeru”, borcu koji se našao “Na zmajevom putu” i čoveku čija je krvna grupa AK-47 – Čak Norisu i njegovoj brendiranoj vodi iz arteških bunara CForce.

Možda će vas začuditi da je i ljudini koja “od kiše može da napravi sneška” potreban marketing, ali tako je. Naravno, budući da se radi o čiki koji na računaru nema “delete” dugme jer “Čak Noris ne pravi greške”, ova marketinška caka nije ni obična, niti jednosmerna. Naprotiv.

O čemu se zapravo radi?

U pitanju je ultimativno korišćenje marketinškog potencijala koji poseduju mobilni telefoniigrica za mobilni koja ciljnoj grupi nudi…

Zabavni marketing koji i sam donosi prihode

Lajtmotiv reklamne kampanje CForce vode glasi – popiješ ovu vodu i osećaš se kao Čak Noris (inače ako ovu dragocenu tečnost, koja datira iz ledenog doba, polijete po “jugiću”, on će se pretvoriti u zver od 500 konja – tako nešto makar tvrdi reklama).

Dakle, marketari su prigrlili legendu o “čoveku koji koristi dublera za scene plakanja” i preneli je na proizvod, stvarajući zanimljivu priču. A priča je uvek ono što prodaje.

Ok, to je ono što svi kreiramo za svoj proizvod. Šta je ovde toliko posebno?

Nećemo preterati ako kažemo – sve. U pitanju je kombinacija nekoliko stvari koje daju zanimljivu, zabavnu i dobro isplativu pobedničku strategiju:

  1. Brend je prigrlio “činjenice o Čak Norisu” koje je kreirala javnost. Bolje rečeno, usvojeno je ono što su drugi izmišljali o ovom glumcu, a to je zatim preokrenuto u korist samog brenda i kreiranje emotivne povezanosti sa kupcem. Čitaj: Troškovi za osmišljavanje sadržaja ravni nuli.
  2. Napravljena je veoma zarazna i zabavna igrica za mobilni sa Čak Norisom u glavnoj ulozi i ukusnim spominjanjem veličanstvenih i smešnih “činjenica” o glumcu. Naravno, u pitanju je nežna tabačina prilagođena za sve tarije od 9 godina koja:
    • je potpuno besplatna, što je izuzetno važno jer sama igrica za mobilni nije proizvod već alat za dalji marketing;
    • na posredan i neposredan način reklamira proizvod (Kada Čak popije CForce vodu postaje “ozbiljan” i mega-brzo razbacuje protivnike. S druge strane, s vremena na vreme, pojavi se keči video reklama za ovu vodu);
    • pruža mogućnost preciznog targetiranja potencijalnih kupaca koji su već dokazano zagrejani za proizvod i sam brend. Čim su instalirali igricu za mobilni logično je pretpostaviti da su poštovaoci lika i dela čoveka koji “puterom može da iseče nož”;
    • sama po sebi, kroz uobičajeno puštanje nasumičnih reklama i in app kupovine donosi zaradu;
  1. Pokrenuta je internet marketing kampanja sa ciljem da reklamira samu igricu za mobilni bez i trunke pomena samog brenda ili CForce vode kao proizvoda.

Šta je dobijeno kao rezultat?

Za godinu dana od kako je Čak Noris igrica za mobilni lansirana, našla se na više od 2.000.000 mobilnih aparata.

To znači da je makar isto toliko ljudi čulo za novu vodu i odgledalo makar po jednu reklamu unutar same igrice (inače verovatnoća da su pogledali barem 150 reklama nije mala). Od ovog broja makar 30 procenata korisnika, za po par dolara, obavila je kupovinu tokena i drugih džidža bidža za lakše napredovanje kroz igricu i… počelo da kupuje Čakovu artešku vodu.

Prema računici (da sad ne ulazimo u detalje, CPC, vreme provedeno u igranju…) sama igrica za mobilni, samo na osnovu reklama, gospodinu Norisu svakog meseca donosi između 12.000 – 30.000 dolara, a najverovatnije i više.

Na ovo se dodaje nepoznata suma koja dolazi od in-app kupovine, a povrh svega još i novac koji se sliva od prodaje same brendirane vode. Naravno u pitanju su tajni podaci, ali iznosi zasigurno nisu mali. Da jesu, čitav projekat odavno bi bio ugašen.

Sve u svemu, bude za kiriju i još par sitnica.

Mobilne aplikacije, budućnost online marketinga

Idemo odmah na argumente u prilog ovoj tvrdnji.

Mobilni telefoni prisutni su svuda i uvek su uz vaše potencijalne klijente. Čitav internet se prilagođava mobilnim telefonima. Od društvenih mreža, do web sajtova i online prodavnica. Sve je postalo ili postaje mobile friendly.

Zato ne čudi da su igrice i mobilne aplikacije budućnost online marketinga.

Ne, ne govorimo o aplikacijama koje će ljudima olakšati kupovinu ili im na dlan staviti katalog usluga i proizvoda koje nudite.

Ljudi traže zabavu, način da se oslobode stresa, da preguraju još jedan dan. To je “rupa” koju će vaša igrica ili aplikacija popuniti i pružiti korisnicima dobit, smeh i opuštanje, fino i nenametljivo proširujući svest o vašem brendu.

Kod marketinga i prodaje stvari stoje isto kao i kod učenja – najuspešniji su onda kada ih nismo ni svesni.

Ako ne verujete ovom tekstu verujte čika Norisu. Ne zaboravite da su Supermen i Čak svojevremeno obarali ruke. Opklada je bila da, ko izgubi, donji veš mora nositi preko pantalona.

Zato razmislite o svojoj igrici za mobilni, uložite mudro i preteknite konkurenciju.

Neka Čak bude na vašoj strani.

Poslednja izmena dana 20. aprila 2018. u 01:44


Ivan Radojičić

Diplomirani filozof, novinar, community administrator, copywriter i instruktor na obuci za poslovnu upotrebu društvenih mreža. Svoju veštinu pisane komunikacije izbrusio je u novinarstvu, prateći unutrašnje i spoljno političke teme. Radio je u više domaćih i stranih štampanih i online medija……. Saznaj više »