Ekspanzija online shopova koji nude sve od igle do lokomotive postali su ozbiljna konkurencija tradicionalnim prodajnim lancima. Trendovi u kupovini gotovo se neprekidno menjaju, što je odavno uticalo i na one dobre, stare rituale beskrajnih obilazaka tržnih centara zarad uživanja u kupovini… Ili makar čežnjivog pogleda u šarene izloge.

U vremenu diktiranom razvojem modernih tehnologija, oblast e-kupovine počela je da doživljava svoje zlatno doba. Većina prodajnih objekata koji posluju na tradicionalan način zbog toga se susreće sa dve opcije – ili će ih savremeni zahtevi tržišta pregaziti, ili će se novonastaloj situaciji prilagoditi. A da prostora za prilagođavanje uvek ima, pokazuju i primeri ovih 8 američkih trgovinskih lanaca koji su, svaki na svoj način, pronašli idealan recept da izađu u susret potrebama tržišta i svojih klijenata.

„Everlane“ – transparentnost kao glavna prednost nad konkurencijom

Jednostavnost i kvalitet od samog početka predstavljaju zaštitne znake kojima je butik „Everlane“ pridobio pažnju svojih kupaca. Dodatne poene ovaj maloprodajni lanac stekao je promovišući transparentnost kao jedan od najvažnijih modela poslovanja. Ova kompanija, naime, potpuno javno objavljuje informacije o troškovima materijala, izrade i transporta robe, što znači da potrošači u svakom trenutku znaju koliko je kompaniju koštalo da, recimo, kreira jednu žensku haljinu. Upoređujući te troškove sa troškovima svojih konkurenata, „Everlane“ kupcima otkriva i da ostali proizvođači ostvaruju mnogo veći profit prodajom svojih asortimana po daleko višim (čitaj – nerealnim) cenama.

„Peloton“ – kada odlazak na treninge postane stvar prošlosti

Kada se maloprodaja ukrsti sa časovima fitnesa, dobija se – mogućnost organizovanja treninga po sopstvenim uslovima. Na ovakvu ideju došla je jedna njujorška prodavnica sobnih trenažnih biciklova, te svako ko se u „Pelotonu“ odluči za kupovinu ove sprave, ima mogućnost da putem pretplate stekne neograničen pristup treninzima koji se prate onlajn. Tako kupci uz svoje biciklove dobijaju i časove fitnesa čije termine mogu uklopiti u zavisnosti od svojih svakodnevnih obaveza, dok istovremeno postoji i opcija live streama treninga.

„Aerie“ – ima li mesta prirodnom izgledu u vreme dominacije Photoshopa?

U vremenu kada je objavljivanje fotografija modela postalo nezamislivo bez prethodnih intervencija u Photoshopu, jedan maloprodajni lanac ženskog donjeg rublja odvažio se na poprilično hrabar potez. Želeći da ukaže na važnost pozitivnog stava prema svom telu, kompanija „Aerie“ iz Pensilvanije osmislila je kampanju pod nazivom Aerie Real. Fotografije devojaka upotrebljene u toj kampanji specifične su po tome što nisu prošle višekratne tretmane retuširanja i prikrivanja nedostataka. Osim što je rezultirala neskrivenim oduševljenjem ženske populacije, ova kampanja donela je i sasvim solidan porast prodaje.

„Pieology“ – za one koji obožavaju pizzu, a pritom su i pomalo izbirljivi

Po ceni od najviše 8 dolara, u ovom restoranu možete kupiti pizzu čije sastojke sami birate. Bez obzira na to da li preferirate bezglutensku podlogu, sir bez mlečnih sastojaka ili različite varijante vegeterijanskih pica – sve to možete naći u jednom od najpopularnijih lanaca brze hrane u Americi. „Pieology“ se pobrinuo da ove custom made pice prilagodi svačijem ukusu, te se u ponudi može naći preko 40 vrsta nadeva.

„Interior Define“ – američka verzija „Ikee“ za vlasnike tanjih novčanika

Osnovana pre samo dve godine, čikaška kompanija „Interior Define“ ponudila je potrošačima svojevrstan kompromis kada je u pitanju nabavka nameštaja. Za prosečne cene koje se kreću ispod 2000 američkih dolara, „Interior Define“ će na zahtev svojih kupaca izraditi delove nameštaja prema njihovim željama – uključujući oblik, veličinu, boje i vrste tkanine. Cilj je da se kupcima ponudi raznovrsniji izbor u odnosu na onaj koji već pruža popularna „Ikea“, s tim da su cene nameštaja, poput „Ikeinih“, prilagođene i kupcima sa plićim džepovima.

„Organic Coup“ – kombinacija organskih namirnica i pržene piletine? Zašto da ne!

Sladokusci koji teže da spoje nespojivo sada imaju novi izbor – na ručak mogu otići u restoran koji je uspeo da spoji dve potpuno različite vrste namirnica. Kalifornijski „Organic Coup“, naime, prvi je sertifikovani lanac restorana organske brze hrane. Ideja vlasnice bila je da potrošačima ponudi organski fast fud u restoranu u kome je pržena piletina glavni sastojak obroka. Budući da se otvaranje objekata očekuje i u drugim većim gradovima SAD, sva je prilika da je ova neobična ideja naišla na poprilično dobar odziv.

„Weddington Way” – do savršene haljine bez mnogo muke

Sve deveruše dobro znaju da je najstresniji deo priprema za venčanje – beskrajno isprobavanje haljina u potrazi za onom savršenom. Zato se kompanija „Weddington Way” iz Kalifornije dosetila da nevestama ponudi opciju organizovanja jedinstvenih izložbi za deveruše. Neveste bi na ovim izložbama predložile nekoliko modela haljina, a deveruše bi potom odabrale onaj koji im se najviše dopada. Tako bi devojke izbegle dodatne muke oko celokupne organizacije i pripreme venčanja, što im ostavlja i više prostora za uživanje u, po mnogima, najvažnijem događaju u životu žene.

„Starbucks“ – potreba za inovacijama ne zaobilazi ni veterane

Za preko 4 decenije postojanja, ovaj američki lanac postao je „glavni i odgorovni“ za to što su mali kafei počeli da niču kao pečurke nakon kiše. Da bi svojim mušterijama pružio dodatni ugođaj, „Starbucks“ je pre nekoliko godina osmislio Starbucks Evenings meni, na kome su se našli lagani večernji obroci uz koje posetioci mogu naručiti vino ili pivo.

Osim toga, ova kompanija je i među prvima uvela opciju naplate putem svoje mobilne aplikacije. Zanimljivo je da je u tome preduhitrila i čuveni „Apple“, pokazujući time da i u slučaju brendova koji se mogu pohvaliti višedecenijskim uspehom, uvek ima mesta za prilagođavanje novim trendovima na tržištu.

Poslednja izmena dana 16. jula 2017. u 18:28


Marta Levai

Rođena je 1986. godine u Novom Sadu. Završila je studije muzičke teorije na Akademiji umetnosti. U jednoj priči uvek otkrije bar još dve, i zato često sasvim slučajno opazi ono za šta se drugima čini da se ne primećuje. Na…… Saznaj više »