U Drugom svetskom ratu američka vojska imala je 1500 vojnih snimatelja. Tehnologija je već bila relatvno poznata, ali nikada niko nije nešto slično uradio. Zvanična verzija je bila da su kamermani tu da bi snimili dešavanja za vesti i štampu u zemlji, ali kako je transport bio jako spor, materijal je putovao nazad u Ameriku nedeljama. U ratno vreme, ljudi nisu baš previše analizirali smisao svega, vojska naročito… ali nekako to prosto nije imalo previše smisla, zar ne?

Snimatelji nisu imali nikakvo naoružanje, a slati su u najljuće borbe, jer je tu i bilo najviše zanimljivog materijala. Prilikom jednog brifinga, neposredno pre iskrcavanja na jednu od dobro branjenih plaža, jedan od momaka sa kamerama je pitao generala:

Generale, ja sam borbeni snimatelj i nemam pravo da nosim oružje. Da li je u redu da nosim pomoćno oružje sa sobom, ako mi ponestane filma da mogu biti koristan u borbi?

Zvuči smisleno, zar ne? General mu je rekao:

Nipošto! Želim da trčiš okolo sa kamerom i snimaš borbu. Ne zanima me da li imaš filma u kameri, jedino mi je bitno da svi vojnici vide kako ih snimaš. Pred kamerama nema kukavica!

Svi vojnici su verovali da će njihova porodica gledati nekada te materijale i niko nije želeo da ispadne kukavica. Kada znamo da nas gleda neko kome je stalo, trudićemo se više, ići dalje i jače. Kamermani su bili „prednost domaćeg terena“ iako su vojnici bila preko pola sveta.

Neke stvari ne možete da promenite, ali uvek postoje one druge čijom promenom možete da utičete na odnos snaga, a time i konačni ishod. Gotovo sve studije iz prethodnih godina pokazuju da količina novca koju neko zarađuje, iako trenutno popravlja raspoloženje, dugoročno ne čini ljude zadovoljnijim poslom koji bave. Jasno je da ova istraživanja nisu sporovđena u Srbiji, ali čak i ovde najveći problem mnogih radnika upravo jeste atmosfera i uslovi u kojima se radi. Novac nije jedini i najvažniji motivator.

Foto: Moazzam Brohi

Poslednja izmena dana 8. novembra 2015. u 03:58


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »