Stiven Kronk je petnaest godina bio u svetu biznisa i provodio vreme među velikim koroporacijama. Pred njim su bile godine uspeha i prosperiteta jer je bio veoma cenjen. Ponude za menadžerska mesta u različitim kompanijama stalno su stizale.  Kronk je odlučio da se u avgustu 2008. jednostavno povuče iz sveta u kojem je predstavljao samo “još jednog od”. Godinama ranije sa porodicom je sanjario o osnivanju vinarije i selidbi iz Londona u mirne krajeve Francuske. Na izmaku pomenute godine, Stiven Kronk je sa porodicom doneo najvažniju odluku u svojoj profesionalnoj karijeri I životu. Preselili su se u Provansu I ljubav spojili sa poslom.

Verovatno ste se do sada susreli sa jednim od uspešnijih klipova na Youtube-u. Kako otvoriti vino pomoću jedne obične cipele?  Upravo je taj klip bio početni korak Stiven Kronka, da svoju novoosnovanu vinariju “Mirebeau” postavi na vodeće mesto među provansalskim vinskim kućama. Kronk je najpre napustio svoj posao u Londonu, ambiciozno zakoračio na tle Francuske i među čak 600 konkurentivnih kompanija započeo svoj posao od nule. Ljubav prema izazovu i takmičarskom duhu ali i promišljeni poslovni um bili su osnova da se posao započne. Da bi se upustio u izazov bilo je isprva potrebno da se ispita čitava konkurencija, utvrde primeri dobre prakse i konačno pristupi inovacijama. Kronk je sa svojim timom sproveo istraživanje tržišta I shvatio da je prilično zasićeno. Nova kompanija po njegovom mišljenju nikako nije smela da bude “već viđena” pa je revolucionarni prstup marketingu bilo ono što nedostaje. Zajedničkim snagama tim je utvrdio das vim postojećim kompanijama nedostaje digitalni marketing i da se vrlo malo kompanija pravilno reklamira na internetu. Poznajući osnove online oglašavanja Kronk je došao na ideju da osvoji britansko i američko tržište.  I tako je sve počelo. Zbog Stivenove prirodnosti pred kamerama i odlične pozadine na kojoj bi se video provanslanski eksterijer, tim je odlučio da upravo pomoću videa pokrene kampanju. Snimani su klipovi različitog sadržaja. Kronk je u njima govorio o zanimljivostima na temu vina, iznosio istorijske činjenice ali i snimao zabavne skečeve koji su na smešan i moderan način govorili o tradiciji. Strategija je dobijala na značaju onda kada su uz video klipove ponudili i kvalitet. Dobar marketing i kvalitetno vino koje se ističe interesantnom anegdotskom pozadinom činili su da se prve mušterije “upecaju”. Najgledaniji je bio 222 klip postavljen na njegovom Youtube kanalu. Danas ovaj video ima preko 10 miliona pregleda. Ne postoji način da se predvidi koliku će popularnost i gledanost neki klip imati, ali su preventivni koraci ključna stvar ka uspehu. Stiven Kronk je ispoštovao četiri veoma važna elementa i eksperiment je uspeo. Sadržaj je bio zabavan i što je još bitnije praktičan. Trajanje je svedeno na minimum, pa su ljudi rado odvojili minut da saznaju nešto novo. Kvalitet snimka i HD rezolucija bili su takođe od presudne važnosti. Jedan snimak uspeo je da za tren oka primami milione gledalaca. Za svega nekoliko dana ovaj snimak imao je više pregleda od pojedinih koji su na Youtube-u bili postavljeni godinama. Stiven je smislio taktiku da zadrži barem deo ljudi koje je masovno privukao i na nenametljiv način reklamira svoju vinariju “Mirabeau”. Ljudima koji su gledali klipove suptilno je ponuđena opcija da prouče još, pa su neretko završavali na fejsbuk stranici ili web sajtu “Mirebeau”.

“Nedavno sam držao predavanje na kojem je bilo 30 učenika. Njih troje je čulo za “Mirabeau” nakon što je slučajno pogledalo klip. To mi govori da smo na dobrom putu da napravimo kvalitetnu stvar” izjavio je Kronk jednom prilikom. I da, bio je u pravu. Najpre su ljubav prema poslu i porodična podrška odigrali ključnu ulogu. Promišljena taktika uz malo sreće pokazala se kao pun pogodak. “Ne postoji način da se za malu seosku vinariju iz Francuske čuje u Americi, a da društveni mediji ne učine svoj deo posla” kazao je takođe Kronk. Izgleda da je njegova ideja o “okupiranju” interneta ipak bila ključna za promociju nove kompanije. “Mirabeau” je, bez obzira na to što je relativno nov, uspeo da se nametne u Britaniji ali i da pređe preko okeana. Pitanje je da li bi Kronkov plan uspeo da se nije poslužio čarima weba.

Poslednja izmena dana 25. novembra 2015. u 14:46


Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine i dobio…… Saznaj više »