Prodaja na internetu je biznis opcija koja sve više dobija na popularnosti kod nas. Možda ste puni preduzetničkog duha i poslovnih ideja, ali vas troškovi njihovog pokretanja i realizacije jednostavno obeshrabruju. Ne odustajte od svojih ideja. Uz investiranje u znanje, internet prodaja vam može omogućiti da vaše ideje realizujete uz minimalna ulaganja.
Nije li to odličan razlog da razmislite o pokretanju prodaje preko interneta?

Bez obzira da li se već bavite nekom vrstom prodaje ili tek planirate da pokrenete sopstveni biznis, internet prodaja je nešto što morate probati.

  • Ukoliko se već bavite prodajom, online prodavnica je jednostavan i jeftin način da povećate svoju prodaju i dođete do novih kupaca. Ti kupci ne moraju biti u blizini vaše radnje. Mogu biti kilometrima daleko od vas.
  • Ukoliko tek planirate da otpočnete neki posao, onda je internet prodaja opet odličan izbor. Rizik uvek postoji, ali se ovakvim načinom prodaje svodi na minimum.

Prodaja preko interneta je budućnost trgovine.

Sve više ljudi voli da kupuje iz udobnosti svog doma. I to je sasvim logičan izbor – nema gužve, nema spremanja za izlazak, a ponuda proizvoda  je bolja i ne zavisi od trenutnih zaliha u radnji.

Možemo navesti brojne prednosti prodaje na internetu, ali one najvažnije i najatraktivnije su sledeće:

Jeftiniji troškovi pokretanja biznisa

Da biste pokrenuli internet prodavnicu nije vam potreban lokal u centru grada, troškovi održavanja,renoviranja opremanja i slično. Sve to vam je potrebno jeste hosting, domen, odgovarajuća platforma odnosno izgled vaše prodavnice. Naravno, i to iziskuje trošak, ali ni blizu iznosa koji ćete  godišnje dati na iznajmljivanje lokala.

Manji troškovi poslovanja

Ne samo da su troškovi pokretanja prodaje na internetu manji, nego su i troškovi  vođenja i realizacije posla minimalni.
●    Vaša online prodavnica ne treba da bude krcata proizvodima kao što je slučaj sa offline prodavnicom. Ukoliko tek počinjete , otkriću vam još nešto – uz adekvatan nastup dovoljno je da se fokusirate i na prodaju jednog proizvoda.
●   Ne morate da gomilate zalihe proizvoda i na taj način povećevate troškove skladištenja. Imate dve opcije. Prva podrazumeva da  proizvodite neki svoj proizvod po porudžbini. Druga opcija podrazumeva da  ostvarite saradnju sa nekim proizvođačem i prosledite mu ponude koje dobijate, a zaradite na razlici u ceni.
●   Prodaja na internetu ne zahteva posedovanje fiskalne kase i izdavanje fiskalnih računa.
●   Manji su troškovi radne snage. U idelanom slučaju, sav posao možete obavljati sami, iz udobnosti svog doma.

Jeftiniji i efektniji marketing

Oglašavanje na radiju ili televiziji mnogo košta, a u vaš lokal će svratiti samo kupci koji su u blizini. Internet marketing vam omogućava jeftino reklamiranje sa dalekim dometom. Vaši kupci mogu biti bilo gde u zemlji (pa i u inostranstvu). Mnogo je jeftinije i jednostavnije napisati jedan dobar promotivni email i proslediti ga na veliki broj adresa, nego slati pojedinačne poštanske pošiljke ili štampati flajere. Online prodaja omogućava da velikom broju ljudi oglasite svaki vaš popust ili ekskluzivnu ponudu. Ne treba zaboraviti ni moć društvenih mreža i njihovu marketinšku ulogu. Za to nije potrebno ogromno ulaganje, ali je potrebno dosta kreativnosti i znanja koji će vam omogućiti da se istaknete i izdvojite od konkurencije.

Jednostavnije praćenje rezultata prodaje i konkurencije

Kada radite prodaju preko interneta, sva statistika vam je lako dostupna. Dovoljno je da se ulogujete na svoj sajt i proverite kakve ste efekte ostvarili.  Na osnovu te statistike možete da razvijate svoje poslovanje, usmerite se na promociju i prodaju onoga što se traži i odustanete od onoga što ne pokazuje rezultate. Osim toga, u online biznisu lakše je pratiti konkurenciju, njihove cene, nove proizvode, marketinšku kampanju.

Jednostavno formiranje baze podataka.

Svaka prodaja preko interneta zahteva određeni vid registracije na osnovu koje možete da napravite bazu svojih klijenata. Ove podatke možete kasnije koristi u svrhe promocije novog proizvoda ili specijalne ponude, kao i za istraživanje tržišta.

Zvuči suviše lako da bi bilo istinito, zar ne? Samo treba da napravite sajt za prodaju preko interneta i radite od kuće. Ušteda novca jeste velika, ali ne i jedina prednost internet prodaje.
Prodaja preko interneta ima i svojih nedostataka. Poteškoće sa kojima se možete susresti su način naplate, sticanje poverenja, način prevoza robe do kupca kao i otežani uslovi kupovine na rate, posebno onda kada su u pitanju skuplji proizvodi. Rizik uvek postoji. Kada uporedite odnos uloženog u internet prodaju i mogućnosti koje vam se otvaraju, ovaj rizik postaje manji, a razlog da se oprobate u ovom poslu postaje sve veći.

Internet prodaja omogućava da uštedite na nekim troškovima poslovanja, ali ne treba da štedite svoj trud.

Za uspešnu prodaju preko interneta potrebno je dosta truda zalaganja, učenja, ispitivanja i stalnog napredovanja u skladu sa zahtevima novih tehnologija i zahtevima tržišta. Na tom polju treba da uložite duplo. Ako ste na to spremni, rezultati vašeg internet poslovanja neće izostati.

Poslednja izmena dana 4. marta 2016. u 02:41


Mario Pilar

Završio master studije na Beogradskom univerzitetu u sklopu Tempus projekta finansiranog od strane Evropske unije, smer poslovne performanse. Od svoje 16. godine se bavi trgovinom a kasnije i preduzetništvom. U pitanju su prvo bili jednostavniji proizvodi sa jednostavnijom organizacijom prodaje,…… Saznaj više »