postavi pitanje

Poslednja odgovorena pitanja

310

Mladen Bojanić Knjigovodstvo Pravo 9. januara 2018.

Poštovani registrovan sam kao ZTR MB: 60768323 ,kao paušalac imao bih dva pitanja za Vas: 1.Primio sam 7 radnika sa biroa i ostvario povraćaj dela sredstava osiguranja i doprinosa .Radnici su bili prijavljeni na tri meseca,a potom aneksom ugovora o radu u stalni radni odnos bez ijednog dana prekida radnog odnosa i osiguranja.Poreska uprava mi je ukinula olakšicu povraćaja dela sredstava posle tri meseca primanja uz obrazloženje da ti radnici nisu više sa biroa. Žalbe su rešene negativno – predmet je na Upravnom sudu…Molim Vaše mišljenje. 2.Kao paušalac do 6 000 000 ne vodim knjigovodstvo ,agencija mi naplaćuje 80 e, samo za obračun plata-koje su uvek iste i doprinosa,bez ikakvih saveta mišljenja-čak ni OP orazac za mene za 2015 nije predat,pa sam nedavno dobio opmenu,a sad sam dobio i dodatni namet od 10% po radniku kao paušalac uz zaostatke dve godine oko 500 000 iako sam bez toga bio u pretplati 40 000.Molim Vaše Mišljenje, na koji vid registracije da pređem – po ovim odgovorima za kolege sam shvatio da bi najpovoljnije bilo knjigaš paušalac – ili nešto drugo-plaćam 31000 doprinose iako delatnost vršim kao aktivni penzioner 57 g.Napominjem da i supruga ima registrovanu TR tj tezgu na pijaci na svoje ime-gdje prodaje naše proizvode( kućni tekstil-posteljni pr. i sl.) pri čemu i ona plaća pune doprinose,a da ne pominjem i kćerku koja je takođe registrovala STR u drugonm gradu isto naši proizvodi,naravno zasebno i plaća sve maksimalno. Sa poštovanjem puno pozdrava : Mladen…Mišljenja da mi pravi saveti mogu puno olakšati delatnost.

308

Dejan Milošević Pravo 8. januara 2018.

Postovani, Interesuje me na koji nacin agencije za lizing radnika funkcionisu? Jasno mi je da korisnik lizinga ima obaveze prema radniku koje su iskljucivo definisane medjusobnim ugovorom izmedju lizing kompanije i firme koja koristi lizing, ali kako lizing kompanije regulisu odnose sa svojim zaposljenima? Kako ih drze duze od 2 godine a da nisu za stalno, a ako jesu za stalno kako im daju otkaz ako nemaju angazman za njim jer pretpostavljam da ih ne placaju ako im ne obezbede posao? Kako regulisu bolovanje sto isto tako pretpostavljam da zbog malih marza agencija za lizing sigurno ne snose agencije za lizing, ali ni firma neme po ugovoru tu obavezu? Kako daju otkaz bez optremnine? Kako hendluju godisnje odmore i sve ostalo? Marza agencije za lizing je toliko mala da ide i na 5% na bruto iznos sto je oko 1500din za radnika na minimalac, i apsolutno je nemoguce da sa tom marzom hendluju sve ove potencijalne troskove ukoliko dodje do na primer bolovanja ili neangazovanja radnika, tako da verujem da je nesto drugo u pitanju? Mozda angazuju radnika na ugovore od po 1 mesec koje obnavajaju? Da li je to uopste moguce? Hvala Vam na vasem vremenu i odgovoru. Srdacan pozdrav.

304

Dusan Dimitrijevic Pravo 31. decembra 2017.

Postovani, molim Vas za savet i pomoc. Imam jedan ozbiljan problem sa Poreskom Upravom i APR-om. Naime, otvorio sam preduzetnicku radnju za trgovinu na veliko 16.1.2017. Po resenju APR-a, od tada obavljam delatnost i prodajem i fakturisem robu. Pre desetak dana sam slucajno video na sajtu Poreske Uprave da nisam u sistemu PDV-a i ako sam u APR prijavi prilikom osnivanja radnje markirao kvadratic po kome zelim da budem evidentiran u PDV sistemu. Isao sam do Poreske Uprave oni su me uputili na APR, posto ne zivim u Beogradu zvao sam APR i oni su mi rekli da im posaljem zahtev po kome ce mi izdati potvrdu o PDV evidentiranju jer su u sistemu utvrdili da sam evidentiran i rekli mi da je propust Poreske Uprave jer nisam evidentiran kod njih. Danas mi je stigla posta od APR-a i iznenadio sam se kada sam procitao da moja APR prijava prilikom osnivanja radnje nije dobra s obzirom da pored toga sto sam markirao polje da zelim da budem evidentiran u PDV i potpisao ispod toga, propustio da navedem mesecnu procenu PDV-a jer mi je radnica u opstinakoj upravi, gde je kancelarija za osivanje preduzetnickih radnji u nasem gradu rekla da to nisu obavezna polja. Bio sam opet do Poreske Uprave da vidim za resenje problema i oni su mi rekli da s obzirom da sam se ponasao i izdavao fakture kao da sam u sistemu PDV-a platim za 2 meseca PDV kao poreski duznik i onda se od ovog meseca evidentiram. Znaci nemam pravo na odbitak PDV po ulaznim fakturama koji mi je daleko veci od izlaznog. Po njihovom bi svu svoju zaradu morao da platim kao pdv duznik i najverovatnije zatvorim radnju. Koji su vasi saveti? Kako da se dokazem sa drzavnim institucijama da sam od pocetka zeleo da budem u sistemu PDV-a i da osim sto nisam naveo procenu iznosa PDV, markirao i potpisao izjavu da zelim da budem evidentiram u sistemu PDV-a. Molim vas za savet i pomoc.

303

Marko Uskovic Knjigovodstvo Pravo 30. decembra 2017.

Postovani, Vas sajt mi je dosta pomog’o u vezi resavanja problema da li da budem pausalac ili da vodim knjige. Zapravo imam nekoliko pitanja za Vas pre nego sto odem u opstini i raspitam se oko detalja, ipak zelim da budem upucen u nesto pre nego sto odem tamo. Zapravo, zelim da otvorim nazovimo „kafic“ odnosno „Nargila bar“ bez sluzenja alkohola, kafe i slicno. Iskljucivo pored tih nargila bih ponudio svojim gostima energetska pica i sokove. 1. Kakvu tacno radnju trebam da ovorim za ovako nesto „UR-ugostiteljska radnja“ ili „STR-samostalna trgovinska radnja“ ili mozda nesto trece? Premda, nisam prvi u Srbiji koji ovo otvara. 2. Da li mi Vi preporucujete da budem pausalac ili vodim knjige? Premda kako sam citao na Vasem sajtu dosta i manje obaveza imam kao pausalac, svestan da snosim rizik fiksnog placanja poreza drzavi bez obzira na ostvareni mesecni prihod. 3. Da li trebam da posedujem fiskalnu kasu i izdavanje racuna za izvrsene usluge? 4. Da li svaki dnevni pazar moram da uplacujem u banci ili ne? To su neka moja pitanja koja me muce i koja nazalost nisam mogao da pronadjem u tekstovima. Hvala unapred na odgovorima. S postovanjem, Uskovic Marko.