Za dobar efekat ponekad nisu potrebne (samo) reči

Brending

Kada biramo proizvode određenog brenda, to činimo uglavnom na osnovu specifičnih karakteristika sa kojima ih povezujemo. To mogu biti kvalitet, jedinstvenost, vrednost koju za nas ima proizvod određene kompanije, ili naprosto trendovi koji diktiraju njihovu popularnost. Tako će se neki,…

Gorgeous George i lekcija o pozicioniranju

Brending

Svi znamo da je Muhamed Ali bio jedan od najboljih boksera u istoriji. Imidž koji je stekao ne duguje samo svojim podvizima u ringu, već i zbog svog stava. Ali je bio direktan, duhovit, a često i arogantan i provokativan….

Šta poznati brendovi znaju o uticaju na svest potrošača?

Brending

Adidas ili Reebok? Max Factor ili L’Oreal? Milka ili Najlepše Želje? Kada nekoga suočite sa ovakvim pitanjima, u najvećem broju slučajeva taj neko će se bez mnogo dileme odlučiti za jednu od ponuđenih opcija. Pritom, ukoliko ih pitate da vam…

Upotreba prošlosti u promociji nacionalnog proizvoda

Brending

Jako dobar primer za ono što se zove Brendiranje kulture i tradicije predstavlja industrija škotskog single malt viskija i na takav pristup treba da se ugledaju srpski rakijaši. Pored toga što ima odličan ukus i aromu, single malt viski ima…

Briljantan turistički marketing: Pozovi Šveđanina

Brending

Postoji broj telefona koji možeš da okreneš u bilo koje doba dana u noći i eventualno dobiješ nasumičnu osobu iz Švedske, radu za neobavezni razgovor. Turistička organizacija Švedske je osmislila ovaj inovatvni projekat sa namerom da probudi radoznalost sveta o…

Kako (i zbog čega) „ekstraktovati“ brend

Brending

Kada se govori o praksi izgradnje brenda, postoje ljudi kojima je takva ideja, najblaže rečeno, pomalo odbojna. Postoje i krajnje realni razlozi za tako nešto – priče koje se kriju iza poznatih imena ponekad mogu delovati suviše dobre da bi…

Rakija kao brendirani mit

Brending

Koliko poznajete osoba u vašoj okolini koje se ne bi ni najmanje uzbudile kada bi u novinama pročitale da se spomenik Pobedniku na Kalemegdanu mora izmestiti u neku drugu zemlju, da je oduvek bio deo druge kulture, ali to nismo…

“Zapalite cigaretu, baklju slobode!”

Brending

Koliko bi industrija propalo da se žene jednog jutra probude srećne onakve kakve jesu? Suvišno je nabrajati. Teško je ostati imun na zapadnjačke ideale, koliko god se tome opirali. Čak i “mala popravka” u vidu bezazlenog kozmetičkog preparata stremi ka…

Kako je Beats hakovao muziku?

Brending

U vreme završnih priprema za Olimpijske igre u Pekingu 2008. godine, Dr. Dre i Džimi Jovin počeli su sa realizacijom paklenog plana za revoluciju u jednoj grani industrije koja direktno baš i nema prevelike veze sa sportom, ali posredno ima…

Lepota je u oku posmatrača

Brending

Zamislite svet u kome sopstvenu lepotu ne merimo prema vrhunskim photoshop dostignućima. To je svet u kome lepota nije rezervisana samo za top modele i filmske zvezde. Zvuči oslobađajuće, zar ne? Potrošači, a pogotovo žene sa svih strana su bombardovane…

Starbucks – kafa cele planete

Brending

Kafa – to dragoceno pogonsko gorivo miliona ljudi širom sveta. Kada se jednoj takvoj potrebi dodaju brendiranje, osluškivanje šta je ono što kupci žele i osećaj poznatosti, dobijete, ukratko – Starbucks. Šanse da ste boravili u inostranstvu i da niste…

Šta možemo naučiti od Cezara o ličnom brendiranju

Brending

Gaj Julije Cezar se sa pravom smatra najvećim Rimljaninom, iako bi mnogi poznavaoci stanja u italjanskom fudbalu prednost ipak dali Frančesku Totiju. Ipak, iako se za Cezara nije sve završilo sjajno, njegov život, vladavina, naučni i književni rad, predmet su istraživanja…