Kako je ispleten World Wide Web

Istorija biznisa

Prema podacima istraživačkog tima kompanije Google, do sredine 2010. godine u svetu je postojalo preko 110 miliona web sajtova. Po sistemu „sve što ti treba možeš naći na internetu“, danas je ta brojka neuporedivo veća. Za razliku od današnje cifre…

Kada promenite svet, a niko to ne primeti

Istorija biznisa

Jedan od najznačajnih događaja u ljudskoj istoriji desio se 17. decembra 1903. godine. Tog dana, braća Vilbur i Orvil Rajt prvi put su uzleteli svojom letelicom. Verovatno mislite da je ceo događaj dobio neverovatnu pažnju javnosti i medija? Zapravo, ne…

Borba jednog predsednika sa nasukanim čamcima

Istorija biznisa

Abraham Linkoln imao je 19 godina kada je prilikom jednog putovanja u Nju Orleans prošao pored pijace na kojoj su se prodavali robovi. Poprilično uznemiren ovim prizorom, svom prijatelju, Alenu Džentriju, tada je rekao da bi, ukoliko bi mu se…

Zbog čega se pojedine biznis ideje nikada ne ostvare?

Istorija biznisa

Postoji izreka koja kaže da su groblja najbogatija mesta na planeti – ne zbog količine vrednog nakita sa kojima se voljene osobe sahranjuju, već zbog zanimljivih, jedinstvenih i kreativnih ideja koje njihovi „vlasnici“ nikada nisu ostvarili. Kada se uzme u…

Kolika je cena pogrešne procene?

Istorija biznisa

Nepredvidivost šarenolikog sveta biznisa najbolje se uočava u trenucima kada se šanse za osvajanje „dodatnih poena“ na tržištu ponekad lako previde ili pogrešno procene. Rezultati pogrešnih procena, s druge strane, često mogu varirati – od toga da u potpunosti zapečate…

Kako su Trolovi osvojili svet

Istorija biznisa

Ukoliko ste rođeni ’80-ih godina prošlog veka (ili ranije), sigurno se sećate malih, gremlinolikih lutkica sa velikim, okruglim očima i čupavom, šarenom kosom koja štrči uvis. Možda ste ih imali u svojoj kolekciji igračaka, ili su vas vaša deca povukla…

Kodak – put jedne imperije do vrha… i nazad (II deo)

Istorija biznisa

Od sredine ’90-ih godina prošlog veka, malo po malo, „nakon 132 godine postojanja, Kodak je bio spreman da izbledi, kao stara fotografija“. Navedenom metaforom, magazin Ekonomist je u članku pod naslovom „Poslednji Kodakov momenat“, opisao postepeno gašenje jedne od najmoćnijih…

Kodak – put jedne imperije do vrha… i nazad (I deo)

Istorija biznisa

Zamislite situaciju u kojoj, umesto da izvadite svoj pametni telefon i na brzinu ovekovečite neki zanimljiv prizor ili važan događaj, morate uz sebe imati fotoaparat veličine mikrotalasne pećnice. Koliko selfija, fotki ukusnih obroka i smešnih ili dosadnih klipova nikada ne…