Mnogi korisnici LinkedIn još uvek doživljavaju kao jedno veliko lovište. Tu lovci na posao traže bolje prilike, dok lovci na talente traže nove zaposlene. Pored ove neosporne uloge, LinkedIn može da bude mnogo više od toga. Ako se koristi na…
Kako je ispleten World Wide Web
Prema podacima istraživačkog tima kompanije Google, do sredine 2010. godine u svetu je postojalo preko 110 miliona web sajtova. Po sistemu „sve što ti treba možeš naći na internetu“, danas je ta brojka neuporedivo veća. Za razliku od današnje cifre…
Kada promenite svet, a niko to ne primeti
Jedan od najznačajnih događaja u ljudskoj istoriji desio se 17. decembra 1903. godine. Tog dana, braća Vilbur i Orvil Rajt prvi put su uzleteli svojom letelicom. Verovatno mislite da je ceo događaj dobio neverovatnu pažnju javnosti i medija? Zapravo, ne…
Borba jednog predsednika sa nasukanim čamcima
Abraham Linkoln imao je 19 godina kada je prilikom jednog putovanja u Nju Orleans prošao pored pijace na kojoj su se prodavali robovi. Poprilično uznemiren ovim prizorom, svom prijatelju, Alenu Džentriju, tada je rekao da bi, ukoliko bi mu se…
Zbog čega se pojedine biznis ideje nikada ne ostvare?
Postoji izreka koja kaže da su groblja najbogatija mesta na planeti – ne zbog količine vrednog nakita sa kojima se voljene osobe sahranjuju, već zbog zanimljivih, jedinstvenih i kreativnih ideja koje njihovi „vlasnici“ nikada nisu ostvarili. Kada se uzme u…
Kolika je cena pogrešne procene?
Nepredvidivost šarenolikog sveta biznisa najbolje se uočava u trenucima kada se šanse za osvajanje „dodatnih poena“ na tržištu ponekad lako previde ili pogrešno procene. Rezultati pogrešnih procena, s druge strane, često mogu varirati – od toga da u potpunosti zapečate…
Kako su Trolovi osvojili svet
Ukoliko ste rođeni ’80-ih godina prošlog veka (ili ranije), sigurno se sećate malih, gremlinolikih lutkica sa velikim, okruglim očima i čupavom, šarenom kosom koja štrči uvis. Možda ste ih imali u svojoj kolekciji igračaka, ili su vas vaša deca povukla…
Kodak – put jedne imperije do vrha… i nazad (II deo)
Od sredine ’90-ih godina prošlog veka, malo po malo, „nakon 132 godine postojanja, Kodak je bio spreman da izbledi, kao stara fotografija“. Navedenom metaforom, magazin Ekonomist je u članku pod naslovom „Poslednji Kodakov momenat“, opisao postepeno gašenje jedne od najmoćnijih…
Kodak – put jedne imperije do vrha… i nazad (I deo)
Zamislite situaciju u kojoj, umesto da izvadite svoj pametni telefon i na brzinu ovekovečite neki zanimljiv prizor ili važan događaj, morate uz sebe imati fotoaparat veličine mikrotalasne pećnice. Koliko selfija, fotki ukusnih obroka i smešnih ili dosadnih klipova nikada ne…
Zašto je Facebook uspeo, a MySpace propao i šta vi možete naučiti iz toga
MySpace je imao idealan početak: društvena mreža koja je bila cool, na njoj su se okupljali cool ljudi, jer je bilo cool imati MySpace profil, i mogli ste biti ko god ili šta god ste poželeli da budete. Facebook je…
Čak i ako ništa ne uradite pogrešno, vaš posao može propasti
Da, dobro ste pročitali naslov. Možete dati sve od sebe, uložiti sav svoj novac, trud i vreme, sve raditi ispravno i – ipak izgubiti tržišnu utakmicu. Ne verujete da skoro preko noći gigant može postati “jučerašnja priča”? Navešću vam samo…
Tri zvezde (ne) čine galaksiju
1. marta 1938. godine u južnokorejskom gradu Degu, Li Bjung-Hul je osnovao svoje trgovačko preduzeće. Firma se bavila proizvodnjom pirinčanih rezanaca i prodajom sušenih morskih plodova. Zapošljavala je 40 radnika i nosila ime „Tri zvezde“. Ili, na korejskom – Samsung. 78 godina kasnije,…
Kako su nastala imena velikih brendova
Imena kompanija možemo da poredimo sa tetovažama. Na više nivoa. Neke su duboke, sa veličanstvenom istorijom, značenjem ili porukom, dok su s druge strane neke tu zato što je u datom trenutku dobro izgledalo/zvučalo. Tu je još jedna stvar –…