10 ključnih momenata istorije marketinga

Istorija biznisa

Istorija marketinga duga je koliko i istorija prodaje, pa stoga potiče verovatno još iz vremena kada se roba međusobno trampila. Svako je hvalio svoju robu u nameri da je proda, a to je princip koji važi i danas, s tim…

Kocka do kocke – LEGO

Istorija biznisa

Iako ih sigurno nećete pronaći u opcijama na Google Translate-u, za LEGO kocke slobodno možemo reći da predstavljaju jezik za sebe. Okupite u jednu prostoriju ljude koji pričaju različitim jezicima i dajte im LEGO kocke. Nakon toga slobodno se možete…

Soni – inovacije proizvoda i svog poslovnog modela

Istorija biznisa

Kompanija Soni je karakteristična po inovacijama novih proizvoda za koje nije postojala potreba. Ona je na tržište uvela mnoge nove, uspešne proizvode koje kupci nikada nisu tražili i za koje nisu ni pomišljali da su mogući: vokmeni, video-rikorderi, video-kamere, kompakt…

Preko sedam gora i sedam mora u Crocs klompama

Istorija biznisa

Ako je jedno od vaših opredeljenja da budete trendi često ćete biti prinuđeni da poštujete veoma bolna modna pravila. Praćenje trendova sigurno će vam doneti titulu dobro stilizovane osobe, ali vam neće uvek doneti udobnost. Međutim, čak  i strogi svet…

Mondragón kooperativa

Istorija biznisa

Kooperative predstavljaju jedan od najefikasnijih modela samoorganizovanja fizičkih lica i mikro privrednih subjekata. Zahvaljujući kooperativama, mnogi regioni, pa i čitave nacionalne ekonomije su doživele ubrzan razvoj koji je bio baziran na udruživanju ljudskih resursa i njihovih kapaciteta. Jedan takav slučaj…

Agilna japanska mala privreda

Istorija biznisa

Vrlo često japanska mala privreda služi kao glavni svedok onima koji traže da se malim preduzećima pokloni veća pažnja. Ove vrsta preduzeća je veoma integrisana u privredu Japana, zato što se mala i srednja preduzeća najčešće putem kooperacije ili poslovno-tehničke…

Ratluk uz kafu, Majkrosoft uz računar

Istorija biznisa

Sigurno biste se zamislili kada bi Vam neko rekao da treba da budete najsrećniji ako neka konkurentska firma napravi veliki uspeh, ili ako neka već velika firma poznata celom svetu napravi još veći uspeh. Nekako bi bilo logično da to…

Uniqlo: Lekcija o preuzimanju sveta

Istorija biznisa

Uniqlo je kompanija koja pred sobom ima jasan cilj: preuzimanje sveta. Ne baš kako to rade zlikovci iz naučnofantastičnih filmova, već kroz ojačavanje i širenje svog brenda. Kako za sada stvari stoje, izgleda da im to polazi za rukom. Kompanija…

The Home Depot – otkaz je tek početak

Istorija biznisa

Verovatno svi znate za onaj stari vic u kome čovek ne prođe na konkursu za portira, jer je bio nepismen, a samim tim i nije mogao da potpiše ugovor o radu. U međuvremenu, on osnuje svoju firmu, krene od malih…